منصوری در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

فشارهای سیاسی و اقتصادی به دولت میانمار کشتار مسلمانان را متوقف می‌کند

نماینده پیشین مجلس گفت: با وارد کردن فشارهای اقتصادی و سیاسی به دولت میانمار کشتار مسلمانان متوقف خواهد شد.

فشارهای سیاسی و اقتصادی به دولت میانمار کشتار مسلمانان را متوقف می‌کندعباسعلی منصوری در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با ابراز تأسف از کشتار بی‌رویه مسلمانان میانمار این وضعیت را اسفبار خواند و گفت: اگر جوامع اسلامی وحدت و هماهنگی داشته باشند موضوعاتی مانند میانمار رخ نمی‌دهد.

نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سازمان کنفرانس اسلامی در این شرایط باید وارد عمل شود و کشورهای اسلامی یک پارچه شوند، تأکید کرد: با توجه به نشستی که در سازمان ملل در حال برگزاری است امیدواریم فشار فزاینده‌ای وارد شود تا شورای امنیت اقدامی عاجل کند و با صدور قطع‌نامه برای حل این بحران اقدامی موثر کند.

وی تصریح کرد: شورای امنیت باید بر مبنای صدور قطع‌نامه‌ها در گام اول فشارهای اقتصادی، سیاسی و روانی وارد کند و اگر این فشارها وارد شود بدون اقدام نظامی هم کشتار مسلمانان متوقف خواهد شد.

منصوری با تأکید بر اینکه فشارهای اقتصادی و روانی به دولت میانمار به اندازه کافی شکل نگرفته است، خاطرنشان کرد: زمانی که موضوعات اقتصادی، سیاسی و روانی کارآرایی نداشته باشد آن وقت می‌توان وارد راه حل نظامی شد.

نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی بحران میانمار را موضوعی خواند که جهان اسلام برای حل آن به خوبی از ظرفیت خود استفاده نکرده است افزود: در این شرایط جوامع اسلامی باید به سازمان ملل فشار فزاینده‌ای را وارد کنند تا مشکلات جهان اسلام که مهم‌ترین آن میانمار است حل شود.

منصوری با ابراز تأسف از اینکه جوامع اسلامی اتحاد خوبی ندارد، گفت: میانمار می‌تواند موضوعی مشترک و وحدت زا بین همه کشورهای اسلامی باشد چون می‌تواند در میان آنها اشتراک ایجاد کند و من فکر می‌کنم این ظرفیت وجود دارد که جوامع اسلامی بر روی آن متمرکز شود.

وی گفت: حتی عربستان هم به خاطر فضای داخلی کشور خود سعی می‌کند در راستای توقف کشتار مسلمانان میانمار گام بردارد چون ‌آنها باید به مردم خود پاسخگو باشند که چرا به موضوع مهمی مثل میانمار وارد نشده‌اند و عربستان می‌تواند مستقل از روابط خود با‌‌ آمریکا وارد این موضوع شود.

انتهای پیام/

 

ابزارهای توقف کشتار مسلمانان در میانمار

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار