مشاور وزیر امور خارجه بوسنی و هرزگوین مطرح کرد:

استقبال مشاور وزیر امور خارجه بوسنی و هرزگوین از همکاری با دانشگاه اصفهان

مشاور وزیر امور خارجه بوسنی و هرزگوین از همکاری علمی و 2 جانبه بین دانشگاه های 2 کشور بویژه با دانشگاه اصفهان استقبال کرد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،روابط عمومی دانشگاه اصفهان  اعلام کرد: مشاور وزیر امور خارجه بوسنی و هرزگوین با رئیس این دانشگاه دیدار و بر همکاری های 2 طرفه تاکید کرد.

'لوبو گرکاویچ' مشاور وزیر امور خارجه بوسنی و هرزگوین در این دیدار، دانشگاه اصفهان را فراتر از تصور خود دانست و از همکاری های 2 جانبه علمی بین دانشگاه های 2 کشور و بویژه دانشگاه اصفهان استقبال کرد.

رئیس اداره روابط عمومی وزارت خارجه بوسنی و هرزگوین نیز در این دیدار علاقه به افزایش شناخت از فرهنگ و سیاست در ایران را انگیزه حضورش در این نشست عنوان کرد و گفت: دانشگاه اصفهان از لحاظ امکانات، ساختار فیزیکی و علمی بسیار بالاتر از حد تصور ماست.

'نبوشیا گویه'، تجمیع رشته های مختلف در دانشگاه اصفهان را بسیار جالب و حائز اهمیت خواند و افزود: زمینه های همکاری دوجانبه بسیار خوب است و باید در آن تسریع شود.

رئیس دانشگاه اصفهان نیز در دیدار با هیات دیپلماتیک کشور بوسنی و هرزگوین بر استحکام روابط علمی و فرهنگی بین 2 کشور تاکید کرد و با اشاره به آخرین دستاوردهای علمی و توانمندی های دانشگاه اصفهان خواهان گسترش همکاری های علمی از جمله تبادل استاد و دانشجو و انجام طرح های مشترک تحقیقاتی شد.

هوشنگ طالبی گفت: دانشگاه اصفهان با توجه به شاخص های رتبه بندی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به عنوان یکی از 13 دانشگاه سطح یک کشور و در نظام رتبه بندی تایمز در سال 2016-2017 در جمع برترین دانشگاه های دنیا قرار گرفته و دستاوردهای خوبی را به دنیا عرضه کرده است.

وی خاطر نشان کرد: دانشگاه اصفهان یک بورس تحصیلی دکترا در رشته های زبان و ادبیات فارسی، تاریخ یا علوم به دانشجویان بوسنی و هرزگوین اهدا می کند.

مدیر دفتر همکاری های علمی و بین المللی دانشگاه اصفهان نیز در این دیدار یکی از طرح های راهبردی اخیر این دانشگاه را حرکت به سمت بین المللی سازی در قالب همکاری های مشترک علمی، تبادل استاد و دانشجو و بویژه همکاری با اتحادیه اروپا در چارچوب افق 2020 عنوان کرد.

دکتر سید کمیل طیبی از دانشگاه های بوسنی و هرزگوین دعوت کرد که به عنوان طرف سوم در ارتباط با اتحادیه اروپا با دانشگاه اصفهان همکاری کنند.

مشاور وزیر امور خارجه بوسنی و هرزگوین در امور آسیا و افریقا به همراه هیاتی از دیپلمات های ارشد این کشور به منظور آشنایی با دانشگاه اصفهان و توسعه روابط علمی و فرهنگی با رئیس دانشگاه اصفهان دیدار و گفت وگو کردند.

 

انتهای پیام/م

 

دانشگاه اصفهان یکی از 13 دانشگاه سطح یک کشور است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار