رئیس دانشگاه اصفهان:

تجلیل از استاد فرشچیان در قالب احیا هنرستان هنرهای زیبا باشد

رئیس دانشگاه اصفهان گفت: عنایت استاد فرشچیان به مراکز علمی و فرهنگی ویژه است و از عمق جانشان راجع به هنرستان هنرهای زیبا صحبت می‌کردند و اگر قرار باشد تجلیلی از استاد شود، در قالب احیای هنرستان هنرهای زیبا باشد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،هوشنگ طالبی عصر امروز در آئین نکوداشت استاد محمود فرشچیان، اظهار کرد: هفته اول و روز سوم سال تحصیلی برای دانشگاه افتخار است چرا که آن را با آئین نکوداشت استاد فرشچیان آغاز کردیم و امید داریم امسال به برکت این برنامه سال تحصیلی خوبی باشد.

وی با اشاره به اینکه قرار بود در اردیبهشت‌ماه در خدمت استاد فرشچیان باشیم که به دلایلی به الآن موکول شد، افزود: افتخار این را دارم که سالیان درازی است در دانشگاه اصفهان خدمت می‌کنم، دانشگاه اصفهان با آثار خود یک نهاد ماندگار بوده و هست، ماندگاری به عوامل و موارد متعدد بستگی دارد اما هیچ‌چیز بالاتر از تربیت انسان‌ها نیست.

رئیس دانشگاه اصفهان ضمن تاکید بر اینکه این دانشگاه افتخار تربیت انسان‌های بزرگ را دارد که رمز ماندگاری دانشگاه اصفهان است، گفت: آثار علمی، فرهنگی و مفاخری که منحصر به دانشگاه اصفهان است موجب ماندگاری دانشگاه شده است اما این‌ها برای دانشگاه اصفهان کم بوده است، امروز افتخار بجای گذاری اثر ماندگاری مثل بزرگداشت استاد فرشچیان را داریم.

طالبی عنوان کرد: هنرمند با هنرش ماندگار است و چه کسی بزرگ‌تر از استاد فرشچیان با هنر ماندگاری که بر جای گذاشته است.

وی تصریح کرد: پنجشنبه رونمایی از ششمین اثر استاد در تهران خواهد بود و استاد هدیه‌ای را نیز به تالار موزه دانشگاه اصفهان دادند که ماندگار خواهد بود.

رئیس دانشگاه اصفهان ادامه داد: عنایت استاد فرشچیان به مراکز علمی و فرهنگی ویژه است و از عمق جانشان راجع به هنرستان هنرهای زیبا صحبت می‌کردند؛ اگر قرار باشد تجلیلی از استاد شود بهتر است در قالب احیای هنرستان هنرهای زیبا باشد.

طالبی در پایان خاطر نشان کرد: یک وظیفه بود که از استاد فرشچیان تجلیل کنیم که تا امروز به تعویق افتاده است.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار