مدیرکل راه و شهرسازی استان آذربایجان شرقی؛

نیاز 2 هزار و 500 میلیارد ریالی برای نگهداری راه های آذربایجان شرقی

مدیرکل راه و شهرسازی استان آذربایجان شرقی گفت: برای نگهداری راههای احداثی در این استان سالانه در حدود 2 هزار و 500 میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

نیاز 2 هزار و 500 میلیارد ریالی برای نگهداری راه های آذربایجان شرقیبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛توحید اخلاقی  مدیرکل راه و شهرسازی استان آذربایجان شرقی،در نشستی با فرماندار شهرستان ویژه میانه به مشکل نگهداری راه های احداثی با توجه به کمبود و محدودیت اعتبارات دولتی اشاره کرد و افزود: تخصیص نیافتن اعتبار لازم سبب شده تا در نگهداری راهها با مشکل مواجه شویم.


وی، از احصاء نقاط حادثه خیز و پرحادثه راه های استان از سوی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور خبر داد و گفت: 114 نقطه در این خصوص شناسایی و توسط کارشناسان راهداری، راه و شهرسازی و پلیس راه تایید و به سازمان برنامه و بودجه اعلام شده و به محض تامین اعتبار نسبت به اصلاح این نقاط حادثه خیز اقدام می شود.


مدیرکل راه و شهرسازی اعلام کرد: در ایام باقیمانده از فصل کاری حداکثر تلاش خود را برای اتمام عملیات زیرسازی راه ها به کار بسته و سعی داریم طرح های بزرگراهی را به زیر بار ترافیک ببریم.


وی با اشاره به اینکه زیر ترافیک بردن 30 کیلومتر از محور اهر- تبریز از اولویت های استان است، گفت: اگر بتوانیم بخشی از محور میانه - سرچم را روسازی کنیم این قطعه نیز زیر بار ترافیک خواهد رفت.


اخلاقی با اشاره به اینکه در شهرستان میانه برخی از طرح ها از جمله راه های روستایی فعال بوده و برخی نیمه فعال هستند، اضافه کرد: هدف ما فعال کردن طرح های نیمه فعال و راکد با اتخاذ تدابیر و برنامه های خاص است.


وی اضافه کرد: در شهرستان میانه درصدد استفاده از ظرفیت مشارکتی مردم و پیمانکاران توانمندی هستیم که برای شرکت در اجرای طرح های نیمه تمام اعلام آمادگی کرده اند.


وی با اعلام اینکه از سوی وزارت راه و شهرسازی مشکلی در تامین قیر رایگان برای راه های روستایی و روکش راه های شهرستان وجود ندارد، گفت: قرارداد تهیه طرح جامعه شهر میانه با مشاور بسته شده و در مرحله برداشت وضع موجود برای تهیه طرح قرار دارد.


مدیر کل راه و شهرسازی استان آذربایجان شرقی با بیان اینکه در راستای کاهش بار ترافیکی و تصادفات جاده ای ؛ محور قدیم میانه- تبریز از تبریز تا بستان آباد دوبانده شده است، گفت: مطالعات اولیه دوبانده شدن این محور در محدوده بستان آباد - تیکمه داش و تیکمه داش تا قره چمن و میانه انجام شده و پس از طی مراحل کمیسیون ماده 23 و باز شدن ردیف اعتباری، مناقصه این طرح برگزار خواهد شد.


وی با اشاره به اینکه 11 کیلومتر از طرح چهاربانده میانه- سرچم که 51 کیلومتر آن در حوزه شهرستان میانه قرار دارد تحت قرارداد است، گفت: در دیگر قسمت ها زیرسازی تمام شده و وارد مرحله روسازی شده ایم.


معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان میانه هم با اشاره به مشکلات شهرستان در حوزه راه اظهار امیدواری کرد با استفاده از اعتبارات ملی، استانی و وزارتخانه ای این مشکلات هر چه زودتر مرتفع شود.


حمید شکری با اشاره به صعب العبور بودن راه های روستایی شهرستان میانه و مشکلاتی که در فصل زمستان برای روستائیان ایجاد می شود، گفت: اگر وضعیت راه های شهرستان بهبود یابد، با توجه به ظرفیت های موجود شاهد جذب گردشگر و سرمایه گذار بیشتری در شهرستان خواهیم بود.

انتهای پیام/خ

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.