عواملی که در موفقیت فروش یک فیلم تأثیر گذاشت

تهیه‌کننده فیلم سینمایی «ملی و راه‌های نرفته‌اش» به بیان عوامل تأثیرگذار در استقبال مخاطبان از یک اثر پرداخت.

از وضعیت اکران «ملی و...» راضی هستیم/ کارگردان باید بین مخاطب جا باز کندمحمد نیک‌بین تهیه‌کننده فیلم سینمایی «ملی و راه‌های نرفته‌اش» درباره علت استقبال مخاطب از این اثر در مدت محدودی که این فیلم روی پرده است، در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: به نظر من، این استقبال، بیشتر به علت نگاه خاص مردم به تهمینه میلانی و کنجکاوی آنها نسبت به آثار وی است.

وی افزود: خوشبختانه این فیلم با وجود اینکه زمان کافی برای تبلیغات نداشته است، با سرعت مخاطبان خود را جذب کرده و طبیعتا خود تماشاچیان هم پس از مشاهده آن، فیلم را نزد دیگران تبلیغ می‌کنند که این یکی دیگر از علل موفقیتش در گیشه به حساب می‌آید.

این تهیه‌کننده درباره بازیگران «ملی و راه‌های نرفته‌اش» به عنوان یکی از علل موفقیت این فیلم در گیشه بیان کرد: قطعا این موضوع هم تاثیرگذار است چرا که هر کدام از این چهره‌ها از طرفداران خاص خود بهره می‌برند، اما هستند فیلم‌هایی که با وجود بازیگران مطرحش از آنها استقبال نمی‌شود و برعکس، پس در ابتدا خود فیلم و داستان آن در مخاطب کشش ایجاد می‌کند.

نیک‌بین همچنین درباره قصه فیلم «ملی و راه‌های نرفته‌اش» در جذب مخاطب چنین گفت: یک اصل این است که میلانی در همه فیلم‌هایش، داستان نقل می‌کند و این، برای مردم جذابیت دارد، در کل اگر قصه‌ای به درستی نقل شود و هیجان و تعلیق ایجاد کند، گیرایی خودش را دارد به خصوص اگر به موضوعاتی بپردازید که مردم با آن همذات پنداری کنند، اتفاقی که در آثار تهمینه میلانی رخ می‌دهد.

وی در ادامه افزود: نتیجه می‌گیریم‌ که داستان‌گویی و نحوه پرداخت به آن، مقوله‌های بسیار مهم در یک فیلم سینمایی است که نتیجه آن جذب مخاطب خواهد بود.

نیک‌بین خاطرنشان کرد: اکنون داستان‌گویی و هیجان در بسیاری از فیلم‌ها دیده نمی‌شود پس چرا، باید انتظار داشته باشیم مخاطبان گسترده‌ای برای دیدن آنها به سینما بروند؟ اصلی که باید در نظر داشته باشیم این است که مردم نیاز به سرگرمی دارند و ما باید با محتوای خوب این نیازشان را جوابگو باشیم که نتیجه‌اش اعتماد، استقبال و ایجاد جایگاه برای کارگردان در بین مردم می‌شود، کارگردانانی که از این قاعده پیروی می‌کنند، کشش بیشتری هم در مخاطبان برای دیدن آثارشان ایجاد می‌کنند.

 

انتهای پیام/

سینمای ما از نبود فیلم قصه ‌گو ضربه می‌بیند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار