20 درصد متوفیان جاده های خوزستان را موتورسواران تشکیل می دهند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، مسعود مصدقی، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان بیان کرد: در سال گذشته از مجموع 646 فوتی تصادفات جاده های استان حدود 20 درصد موتورسیکلت سوارها بوده اند.

وی اظهار داشت: خوزستان به دلیل ویژگی های اقلیمی، اجتماعی و اقتصادی به ویژه در جامعه روستایی موتورسیکلت نقش مهمی در جابجایی افراد دارد که به همین دلیل در آمار تصادفات و حوادث منجر به فوت از سهم بالایی در کشور برخوردار است.

مصدقی تصریح کرد: در سال های اخیر نیز تلفات موتورسواران در حال افزایش است که به طور میانگین سالانه حدود 2 هزار و 300 نفر از موتورسواران کشور دچار تصادف منجر به فوت می شوند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان اذعان داشت: از سال 91 تا پایان سال 95 تعداد 745 نفر موتور سوار در جاده های استان فوت شده اند که از این تعداد یکصد و 53 نفر یعنی حدود 20 درصد از متوفیان جاده های استان موتورسوار بوده اند.

این مقام مسئول با بیان اینکه برای دستیابی به ایمنی عبور و مرور و کاهش صدمات و تلفات، اداره راهداری و حمل و نقل جادهای برنامه های ویژه ای تدارک دیده بیان داشت: اجرای «طرح ارتقای ایمنی موتورسواران در راه ها» از آغاز تابستان سال جاری و قراردادن تجهیزات ایمنی به صورت رایگان تاثیر مثبتی در تردد راه های استان داشته است.

مسعود مصدقی افزود: این طرح در حوزه شهرستان های دزفول، شوشتر، بهبهان، رامهرمز، سوسنگرد، حمیدیه و ایذه در حال اجرا می باشد.

وی اظهار کرد: طبق آمار و ثبت تصادفات در سامانه هوشمند جاده ای خوزستان در تعداد تلفات موتورسوارن جزء 7 استان برتر کشور است.

مصدقی تعداد کل متوفیان برون شهری و روستایی کشور را در سال 95، 11هزار و 529 نفر عنوان کرد و گفت: از این تعداد 2 هزار و316 نفر موتور سوار هستند که یک سوم آن ها در راه های روستایی و فرعی و 50 % آن ها در راه های اصلی فوت کرده اند.

وی اذعان کرد: 46 درصد از تصادفات و تلفات موتورسواران هنگام شب اتفاق افتاده است که اکثرا به علت ضربه به سر منجر به فوت شده است.

انتهای پیام/گ

موتورسواران 20 درصد متوفیان جاده های استان را تشکیل می دهند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.