رئیس اداره تبلیغات اسلامی گلپایگان مطرح کرد:

120 هیأت مذهبی در شهرستان گلپایگان فعال هستند

رئیس اداره تبلیغات اسلامی گلپایگان گفت: 120 هیأت مذهبی در شهرستان فعال هستند که تاکنون حدود 70 هیأت ثبت شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،یزدانبخش قاسمی  دیشب در جلسه مدیران و دست اندرکاران هیأت‌های عزاداری مساجد و حسینیه‌های شهر گلپایگان اظهار داشت: بزرگترین شعائر الهی عاشورا است، چراکه قیام عاشورا سبب زنده ماندن اسلام ناب محمدی شد.

وی با اشاره به انتقاد از برگزاری نمایش‌های خرافی در دهه اول ماه محرم از سوی افراد سودجوی غیر بومی که در شأن گلپایگان نیست، افزود: در بین هیأت‌های مذهبی شهر باید اقامه نماز اول وقت در دستور کار قرار گیرد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی گلپایگان با اشاره به اینکه هیأت‌های مذهبی باید برای ثبت هیأت اقدام کنند، گفت: 120 هیأت مذهبی در شهرستان فعال هستند که تاکنون حدود 70 هیأت ثبت شده است.

وی تأکید کرد: باید فضای هیأت‌های مذهبی در معرفت‌افزایی و فرهنگ‌سازی قیام عاشورا تبیین شود، امر به معروف و نهی از منکر باید شعار هیأت‌ها باشد زیرا سیره رسول خدا(ص) بوده و نهی از منکر نیز از شعارهای اباعبدالله‌الحسین(ع) بوده است.

قاسمی تأکید کرد: در ایام ماه محرم هیأت‌ها باید تکرار تاریخ واقعه کربلا و جنایت‌های استکبار جهانی و صهیونیست که به مردم میانمار و دیگر مسلمانان جهان روا می‌شود را بازگو کنند، شعار «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر صهیونیست» باید روی طبل‌ و دوهل‌ها نوشته شود.

در ادامه حسین بساطی با تأکید بر اینکه تولید امنیت محصول خرد است، ابراز داشت: در آستانه بازگشایی مدارس هستیم، پیک ساعات رفت و آمد دانش‌آموزان به مدارس ترافیک در سطح شهر ایجاد می‌کند، نیروی انتظامی در این زمینه همکاری همیاران پلیس را می‌طلبد.

وی با اشاره به اینکه به زودی شاهد نابودی داعش خواهیم بود، ادامه داد: تهدیدات بیوتروریستی را باید جدی گرفت و هیأت‌های مذهبی با معرفی همیار پلیس در شناسایی افراد ناشناس پلیس را در میدان عمل تنها نگذارند.

فرمانده انتظامی گلپایگان بیان داشت: تردد در خیابان‌های اصلی شهر در خور شأن هیأت‌ها نیست؛ از برنامه‌های خرافی جلوگیری می‌شود، اهمیت فرهنگ و تمدن شهر بر هیچ کس پوشیده نیست و باید سنت سینه‌زنی و مدیحه‌سرایی با فرهنگ‌سازی قیام عاشورا ترویج شود نه این‌که به صرف طبل و دوهل‌زنی مراسم‌ها برگزار شود.

وی با بیان این‌که رفتار غیرمتعارف در خور شأن هیأت‌های مذهبی نیست، تأکید کرد: برای سهولت در عبور خودروهای حمل بیمار و سایر افراد جامعه باید از ایجاد ترافیک در خیابان‌ها توسط هیأت‌ها جلوگیری شود.

بساطی با تأکید بر اینکه رعایت حقوق شهروندی در حین برگزاری اولویت هیأت‌های مذهبی قرار گیرد، گفت: ساعات کار هیأت‌های مذهبی مشخص شده و به نیروی انتظامی اعلام شود.

 

انتهای پیام/م

 

لزوم بازگویی جنایات استکبار جهانی و صهیونیست‌ها نسبت به مردم میانمار توسط هیأت‌ها

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار