در حاشيه جلسه امروز هيئت دولت؛

محمودی: کاهش 2 میلیارد متر مکعبی آب‌ ذخیره شده پشت سدها/ امسال پاییز پربارانی نداریم

سرپرست وزارت نیرو گفت: اکنون آب ذخیره شده در پشت سدها 26 میلیارد متر مکعب است که متاسفانه این میزان 2 میلیارد متر مکعب کاهش داشته است.

کاهش آب‌ ذخیره شده پشت سدها/ امسال پاییز پربارانی نخواهیم داشتبه گزارش خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ ستار محمودی سرپرست وزارت نیرو در حاشیه جلسه هیئت دولت امروز چهارشنبه(29شهریور) با حضور در جمع خبرنگاران درباره میزان بارندگی در سال جاری، اظهار کرد: امیدواریم میزان بارش در سال آینده نسبت به امسال وضعیت بهتری داشته باشد.

وی افزود: در سال جاری میانگین بارش حدودا 5 درصد نسبت به سال گذشته کاهش داشته است و براساس گزارش‌های اعلام شده میانگین بارش به 230 میلی‌متر رسیده است.

محمودی با اشاره به وضعیت آب ذخیره شده در سدها ادامه داد: اکنون 26 میلیارد متر مکعب آب ذخیره شده در پشت سدها وجود دارد اما متاسفانه این میزان نسبت به سال گذشته 2 میلیارد متر مکعب کاهش داشته است.

سرپرست وزارت نیرو گفت: تابستانی که پشت سر گذاشتیم از لحاظ تحت فشار بودن شبکه‌های آب و برق بسیار پرکار و پربار بود و ما در واقع همزمان اوج مصرف برق را با اوج مصرف آب تجربه کردیم.

وی اضافه کرد: اکنون به سمت تعمیر نیروگاه‌ها پیش می‌رویم و با کاهش ظرفیت‌ها در تلاشیم تا نیروگاه‌ها را برای دوران پرکاری و پرباری فصل آینده آماده کنیم.

محمودی با اشاره به رکوردهایی در بخش مصرف آب و برق در کشور به ثبت رسید خاطرنشان کرد: برای نخستین بار حدود 98 درصد از ظرفیت نیروگاهی ما در تابستان امسال برای تامین برق مصرفی در وضعیت آماده به کار قرار گرفت که یک رکورد محسوب می‌شود.

سرپرست وزارت نیرو ادامه داد: مردم در زمان‌های اوج مصرف آب و برق با دولت و وزارت نیرو همکاری خوبی داشتند تا ما بتوانیم به صورت عادلانه آب و برق را برای همه تامین کنیم.

وی افزود: مجموع مصارفی که در اثر خنک کننده‌های جدید وارد بازار شد صنعت برق را تحت فشار قرار داد اما امیدواریم با برنامه ریزی و اقداماتی که در نظر داریم تنگناها و موانع حوزه برق را برطرف کنیم.

محمودی درباره وضعیت آبی سال آینده گفت: ما نظام پیش بینی وضعیت بارش نداریم از این رو از اطلاعات سازمان هواشناسی استفاده می‌کنیم، بنابراین بر اساس اطلاعات اولیه این سازمان، پاییز پربارانی نخواهیم داشت همچنین حدود 10 تا 20 درصد بارش‌های مهر کمتر از میزان بارش سال گذشته آبی خواهد بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۷ ۲۹ شهريور ۱۳۹۶
طرح انتقال آب از خلیج فارس به نقاط کم بارش کشور علاوه بر پایان دادن به تهدید کم آبی باعث ایجاد شغل برای تعداد قابل توجهی از هموطنان خواهد شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۸ ۲۹ شهريور ۱۳۹۶
همش گریه و نداریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۰ ۲۹ شهريور ۱۳۹۶
تصفيه كنن بفرسن گلخونه ها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۳ ۲۹ شهريور ۱۳۹۶
انشالله پر باران ترین پاییز و زمستان را داشته باشیم
آخرین اخبار