سرپرست کمیته امداد:

۴۸ میلیون تومان مستمری به نیازمندان هیرمند پرداخت شد

سرپرست کمیته امداد هیرمند گفت: تاکنون ۴۸ میلیون و ۴۰۶ هزار تومان زکات جمع آوری شده و از طریق مساجد برای امور معیشتی نیازمندان هیرمند هزینه شده است.

۴۸ میلیون تومان مستمری به نیازمندان هیرمند پرداخت شد  به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، پرویز شیری، سرپرست کمیته امداد شهرستان هیرمند، گفت: امروزه تاثیر و اهمیت نقش موثر زکات در حرکت به سمت محرومیت زدایی و توسعه پایدار روستایی بر کسی پوشیده نیست بنابراین ساکنان روستاها به عنوان مبادی اصلی مشارکت جمعی آحاد مردم می توانند به امر تبلیغ زکات بپردازند تا تاثیرات مطلوبی در این زمینه دریافت شود.

وی با اشاره به اهمیت زکات در دین مبین اسلام، افزود: در همین زمینه شورای زکات در روستاهای این شهرستان تشکیل شده تا بتوانیم به صورت جامع و متمرکز این فرهنگ را در بین مردم نهادینه و کمک هایی را از این مسیر به نیازمندان ارائه کنیم.

سرپرست کمیته امداد شهرستان هیرمند با بیان اینکه مسئولیت زکات به کمیته امداد محول شده است، همه زکات دریافت شده صرف تامین مسکن،اشتغال، درمان، ازدواج و سایر مشکلات نیازمندان می شود.

شیری ادامه داد: امسال ۴۸ میلیون و ۴۰۶ هزار تومان از زکات پرداختی در قالب سهم الفقرا در اختیار مددجویان تحت حمایت و اقشار نیازمند در همان روستاهای مؤدی زکات قرار گرفته است چرا که موظف هستیم ۶۰ درصد زکات پرداختی خیران را در اولویت نخست برای بهبود وضعیت معیشت مددجویان و افراد نیازمند هزینه کرده و سپس ۴۰ درصد باقی را به اجرای طرح‌ها و پروژه‌های عام المنفعه در همان روستاهای مؤدی زکات اختصاص دهیم.

وی با اشاره به اینکه کمیته امداد برای کمک به رفع محرومیت به همکاری خیران نیاز دارد، اعلام کرد: این نهاد با نظارت دقیق بر کمک های جمع آوری شده و شناخت از نیازمندان واقعی جامعه همه کمک های مردمی را به سمت این خانواده ها هدایت می کند.

سرپرست کمیته امداد شهرستان هیرمند افزود: عوامل اصلی تشکیل دهنده درآمد مردمی کمیته امداد در این شهرستان شامل صدقات، زکات مستحب، واجب و فطریه، اطعام، جهیزیه، جشن های رمضان، عاطفه ها و نیکوکاری، کمک های مراکز نیکوکاری و جذب کمک های مردمی از طریق شیوه های نوین و الکترونیکی است.

انتهای پیام/ع

جمع آوری 48  میلیون و 406هزار تومان زکات درهیرمند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار