محسن رضایی در گفتگوی ویژه خبری:

عدم عکس العمل ما نسبت به ترامپ موجب تند شدن اقدامات او خواهد شد/مسئله موشکی ما مهمترین ابزار بازدارندگی ماست

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت : سخنرانی ترامپ با عرف دیپلماتیک و عرف سخنرانی های همه روسای جهان متفاوت بود .

عدم عکس العمل ما نسبت به ترامپ موجب تند شدن اقدامات او خواهد شدبه گزارش خبرنگار گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛  محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ۲۹ شهریور ماه با حضور در برنامه گفتگوی ویژه خبری به بررسی سیاست های جدید آمریکا ضد ایران پرداخت.

 محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به سخنرانی ترامپ در مجمع عمومی سازمان ملل گفت :سخنرانی ترامپ با عرف دیپلماتیک و عرف سخنرانیهای همه روسای جهان متفاوت بود لذا از یک جهت جنبه توهین و بی ادبی داشت و از جهت دیگر جاهلانه ، ناآگاهانه، غیرمسئولانه و یاغی گرایانه نسبت به ملت ما و سایر ملت‌های دیگر رفتار داشت و نسبت به جایگاهی که در آن قرار داشت جاهلانه عمل کرد .

 رضایی خاطرنشان کرد: سازمان ملل منشور و اصولی دارد که حاکی از صلح طلبی و پایان دادن به جنگ ها است ، ترامپ با زبان تهدید و زور صحبت کرد و به صراحت در امور عموم کشورها مداخله کرد.

ترامپ همانند حیوان وحشی که از قفس آزاد شده صحبت کرد

 دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه در جايي که منشور و اصولش برقراري صلح است با تهديد و توهين همانند حيوان وحشي که از قفس آزاد شده صحبت کرد گفت: سازمان ملل درست شد تا کشورها اختلافاتشان را از طریق دیپلماسی حل کنند اما شاهد هستیم که تناقضات زیادی در صحبت های ترامپ وجود داشت ، ایشان وانمود می‌کرد که به نفع مردم ایران می‌خواهد صحبت کنند اما یک سال نشده یکسری تحریم‌ها علیه شهروندان و ملت ما برقرار کرد.

وی با اشاره به اینکه ترامپ از عدم دموکراسی در ایران صحبت می‌کرد گفت: ترامپ قوانین نژادپرستی را وضع کرد، به طوری که محدودیت نژادی به وجود آورد و از عربستان و اسرائیل در سرکوب مردم فلسطین و یمن استفاده کرد.

 رضایی با اشاره به اینکه عکس العمل ها نسبت به صحبت های ترامپ در شبکه های مختلف بسیار وسیع بود اظهار داشت : نکته جالب سخنرانی ترامپ این است که ایشان صحبت از این می کرد که دولت آمریکا با داعش مبارزه می کنند این در حالی است که خود ترامپ در زمان تبلیغات ریاست جمهوری به کلینتون گفته بود که دولت آمریکا داعش را به وجود آورده است لذا دفاع آمریکا در مقابله با تروریسم و متهم کردن کشوری مانند ایران به هیچ وجه در چهره ترامپ واقعیت ندارد.

ترامپ هر چه بیشتر حرف بزند حقانیت جمهوری اسلامی ایران بیشتر روشن می شود

وی با اشاره به اینکه آمریکا با مصیبت مواجه شده و هر چه بیشتر ترامپ حرف بزند حقانیت جمهوری اسلامی ایران بیشتر روشن می‌شود اظهار داشت: بسیاری از واقعیت‌های دولت آمریکا که اجازه علنی شدن آن را نمی‌دادند اکنون از طریق ترامپ افشاگری می شود.

 رضایی با اشاره به اینکه روز به روز آمریکا بدنام تر می شود بیان کرد: ترامپ مرتب می گوید نسبت به برجام تصمیم گرفته است اما به نظر می‌رسد ایشان می‌خواهند ۲۳ مهر ماه توقف تحریم های ثانویه را امضا کند لذا ایشان احتمالاً یا توقف تحریم ها را امضا می کنند و به کنگره می‌گوید که ایران برجام را نقض کرده و کنگره دو ماه وقت دارند که گزارش رئیس جمهور و مطالعه کنند و مصوبه بگذارد یا این که ترامپ تحریم های ثانویه را امضا نکنند .

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار داشت: کار دیگر ترامپ این است که ممکن است به کمیسیون مشترک شکایت کند، ایشان می‌تواند به کمیسیون مشترک شکایت کند و ادعای نقض برجام را داشته باشد و طرف‌های روسیه و چین هر چه بگویند ایران برجام را نقض نکرده ترامپ می تواند بگوید که قانع نشده است و تقاضای بازگرداندن قطع نامه های شورای امنیت را بدهد و در نهایت اگر کسی مخالفت کند خودش می تواند وتو کند.

وی با اشاره به اینکه ترامپ می‌تواند در برگرداندن تحریم ها کاری انجام دهد اظهار داشت: برجام سد محکمی درست نکرد که یک طرف نتواند این کار را انجام دهد.

 وی با اشاره به اینکه البته ما هم نیز می‌توانیم عمل متقابل انجام دهیم افزود: ما حق به وتو در شورای امنیت سازمان ملل نداریم ولی می‌توانیم اقداماتی را انجام دهیم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در بخش دیگری از این برنامه با اشاره به اینکه آمریکایی‌ها تصور می‌کنند که هر کاری کنند و هر کاری در رابطه با برجام انجام دهند ایران هیچ عکس العملی نشان نمی‌دهد افزود : بر اساس این مطلب می گویند اگر ایران در برجام چیزی به دست آورده برای آن هزینه کرده است و حالا ما آنها را می گیریم .

 رضایی با اشاره به اینکه ترامپ به دنبال این است که اگر میوه ای برجام دارد آن را بگیرد اظهار داشت: ایشان می خواهد منافع برجام را قطع کند، ما برای رسیدن به برجام هزینه‌هایی داده ایم اگر ترامپ بخواهد آن را بگیرند و دوباره تحریم ها را برگرداند سراسر برجام از ابتدا تا انتهای زیان می شود عقب‌نشینی و انفعال باعث می‌شود که آنها به جلوتر پیش بروند.

اگر در مقابل اقدامات ترامپ کاری نکنیم دیپلماسی و سیاست خارجی بی خاصیت می شود

 وی با بیان اینکه اگر در مقابل اقدامات ترامپ کاری انجام ندهیم یک نوع بي خاصیت شدن دیپلماسی و سیاست خارجی شکل خواهد گرفت گفت : در این صورت به همه‌ کشورهای یاغی و متجاوز درس غلطی داده می‌شود که ایران هیچ ثباتی در سیاست خارجی ندارد.

رضایی با اشاره به اینکه عدم عکس العمل ما موجب تند تر شدن اقدامات ترامپ خواهد شد اظهار داشت: ما باید عکس العمل نشان دهیم لذا اگر ترامپ آمریکا را از برجام خارج کند و تحریم‌ها را برگرداند این امر به ضرر کشورهای خارجی هم نیزخواهد بود.

 دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه باید از همکاری بین المللی تقاضا کنیم تا در مقابل اقدام ترامپ بایستند افزود: باید برای تنبیه ترامپ در مجامع بین المللی پیشنهاد ارائه دهیم لذا باید ایران از فضای بین المللی استفاده کند.

 وي افزود: ما باید تهدید و به نوعی هشدار دهیم اگر آنها نتوانند جبران کند ما بهانه پیدا می‌کنیم و می‌توانیم شروع به انجام اقداماتی کنیم ، برجام یک سند محدودکننده غنی‌سازی ایران در مدت است یعنی بعد از ۱۳ سال می توانیم مجددا غنی سازی را شروع کنیم.

رضایی گفت: ترامپ معتقد است چرا موشک‌های بالستیک در برجام محدود نشده، همچنین معتقد است برجام باید اصلاح شود و این اصلاح باید شامل موشک‌ها هم بشود. حرف دیگر انها این است که طبق برجام بازرسی‌ها قید دارد به این معنا که آژانس می‌تواند از کلیه مراکز ما بازرسی کند در حالی که ما معتقدیم آنها نمی‌توانند از مراکز دفاعی، سری ، پادگانهای نظامی بازدید کنند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: تغییراتی که ترامپ به دنبال ان است این است که برجامی را مجددا به ما تحمیل کند که زمان نداشته باشد که به غنی سازی کامل بازگردیم و بازرسی ها حد و حصر نداشته باشد و مسئله موشکی هم دارای محدودیت باشد اما طبیعی است که ما نمیتوانیم به این زیاده خواهی و دخالتهای غیر قابل قبول تن دهیم. ما هرگز امنیت خود را به دست کسی نمی‌سپاریم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: اگر امینت خود را به دست کسی بسپاریم به این معناست که عملا خود را تسلیم کردیم همچنین اگر ما زیر بار حرف امریکا برویم استقلال خود را خدشه دار کردیم و قدرت دفاعیمان را از دست میدهیم و تبدیل به ملتی ذلیل خواهیم شد اما باید تاکید کرد که ملت، دولت و رهبری معظم انقلاب چنین امری را نخواهند پذیرفت.

وی خاطرنشان کرد: طبیعی است مسئله موشکی ما مهمترین ابزار بازدارندگی ماست ایران به کمک موشک ها به صلح منطقه کمک میکند و سرکوبی که علیه داعش انجام دادیم در مبارزه با تروریسم نقش موثری به دنبال داشت.

رضایی تصریح کرد: امروز موشک های ما علیه داعش و تروریسم عمل میکند قطعا اگر کشوری در منطقه پیدا شود و بخواهد مثل صدام امنیت ما را از بین ببرد ما به کمک موشک هایمان زودتر جنگ را پایان میدهیم و صلح هم زودتر در منطقه به وجود می آید.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره اتهام افکنی امریکا علیه ایران، اضافه کرد: امریکایی ها کاملا میدانند ما چقدر هزینه میکنیم اگر اسنادی دارند بگویند ما چقدر هزینه میکنیم. نوع دفاع ما هزینه‌بر نیست، جنگ ما جنگی مردمی بوده و موفقیت ما هم در همین است. بر خلاف ارتش کلاسیک مثل اسرائیل و ارتش منطقه ما در تمام دوره دفاع مقدس از 120 میلیارد دلار درامد ایران، تنها 20 میلیارد دلار هزینه جنگ کردیم.

وی اظهار کرد: در دفاع مقدس ایران با تمام توان درگیر بود. ما در عراق و سوریه مشاورت و اموزش میدهیم که میلیادرها دلار ارزش دارد اما باید بدانیم که از ایران پولی به این کشورها نمی رود.
رضایی ادامه داد: هزینه ای که ما در عراق و سوریه میکنیم قابل بیان نیست چراکه هزینه ما در مبارزه با داعش، ایمان و شهادت طلبی افرادی مثل شهید حسین همدانی و شهید حججی است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام یاداور شد: روسیه با عظمت خود عمدتا در هوا میجنگد، نیروهایی که روی زمین میجنگند نیروهایی مثل حشدالشعبی هستند و سلاح های آنها هم از غنائم داعش و نیروهای امریکاست همانطور که ما در جنگ با عراق از غنائم جنگی استفاده میکردیم و میجنگیدیم.

وی متذکر شد: جنگ عراق و سوریه علیه داعش و جنگ لبنان علیه اسرائیل جنگ میلیاردی نیست جنگ ایمان، دانش و تجربه جدید رزم است که ما در جنگ خود به دست آوردیم و آن را امروز آموزش میدهیم.

رضایی افزود: پهپادهایی که در جنگ با داعش تولید و بهینه کردیم دارای تکنولوژی بالایی است همچنین زمانی که شش موشک ما به مواضع داعش شلیک شد پهپادهای ما در بالای مواضع داعش مستقر بودند و تصویر برداری میکردند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: حرفهایی که به دلیل عدم اگاهی عموم جامعه از مسائل نظامی مطرح و اینکه گفته میشود ایران پول خود را به عراق و سوریه میدهد حرف مفتی بیش نیست ، این افراد میتوانند از امریکا و اسرائیل سوال کنند که ایران چقدر به حزب الله کمک کرده است؟

وی افزود: ما با کمک به عراق و سوریه دانش و تجربه خود را به آنها عرضه میکنیم و فناوریهایمان را توسعه میدهیم.

وی بیان داشت: تمام سیاست ها و استراتژی های امریکا در منطقه با شکست مواجه شده است. در واقع ترامپ میراث غلط و ناکام اوباما را تحویل گرفت و با روشی افتضاح مشغول به پایان رساندن آن است.


رضایی خاطرنشان کرد: در زمان ریاست جمهوری اوباما ، حلب در تسلط آمریکا و موصل در دست داعش بود اما زمانی که ترامپ روی کار امد موصل و حلب آزاد شد و فعالیت های داعش هم رو به زوال است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام یادآور شد: عربستان در یمن شکست سنگینی متحمل شد همچنین انصار الله به موشک هایی دست پیدا کرده که میتواند ریاض و امارات را مورد هدف قرار دهد و اگر حوصی ها موشکی به امارات شلیک کنند برجهای کاغذی کمتر از چند روز خالی از جمعیت میشود.

وی گفت: امریکا و حامیانشان در عراق، سوریه ، یمن و بحرین شکست سنگینی خوردند با این شکست انها به دنبال ایران که کانون الهام بخش ثبات است میروند و قصد دارند ضمن ایجاد درگیری با کشورمان به اهدافشان دست پیدا کنند.

وی متذکر شد: هدف امریکا و اسرائیل این است که اگر ذهن کشورهای مسلمان آزاد شود به فکر نابودی اسرائیل می افتند به همین دلیل آنها به دنبال حفظ و ایجاد درگیری هستند.

رضایی اضافه کرد: من اعلام میکنم ترامپ شاید اولین رئیس جمهور امریکا باشد که در رقابت با ایران قبل از شروع بازی، شکست خورده و وارد بازی پیچیده ای شده است همچنین آبرو و حیثیت همه دولتهای امریکا را از بین خواهد برد.

 دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: ترامپ قصد دارد با پنج کشوری که تعهد بین المللی داده است وارد چالش شود همچنین اقدامات آنها با عکس العمل های متناسب از سوی ما مواجه خواهد شد این کشور قبل از اینکه بازی را شروع کند در برابر ما و کشورهای منطقه تسلیم خواهد شد.

وی تاکید کرد: سرنوشت خوبی را برای ترامپ پیش بینی نمیکنم و بدترین سرنوشتی که برای دولتهای امریکا پیش امده برای ترامپ پیش خواهد آمد.

رضایی متذکر شد: در ایران سعدی، حافظ، ابن سینا و ملاصدرا را داریم که در قلب ایرانیان نفوذ میکنند اما در کنار اینها رستم، سهراب، شهید باکری، محسن حججی و حسین همدانی را داریم که در دفاع از بشریت،تروریستها را سرکوب میکنند. توصیه میکنیم که دشمنان ،ایران را بشناسند و از توهین به ما جلوگیری کنند.


انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۹ ۳۰ شهريور ۱۳۹۶
ترامپ دیوانه ای بیش نیست، ترامپ مثل عربستان که فکر میکرد یمن رو در چند روز تسلیم میکنه داره فکر میکنه و هنوز مردم ایران رو نشناخته که هیچ کشوری به اندازه ی ایران متحد وهمدل نخواهد شد و طوری زمینشمیزنن که برا ۷پشتش بسنده باشه
Netherlands
هادی
۰۲:۵۰ ۳۰ شهريور ۱۳۹۶
آفرین درود بر فرمانده محسن رضایی عزیز. من بچه بودم در جنگ صدام بعثی با ایران محسن رضایی عزیز بهترین فرمانده بود.
Netherlands
هادی
۰۲:۵۰ ۳۰ شهريور ۱۳۹۶
آفرین درود بر فرمانده محسن رضایی عزیز. من بچه بودم در جنگ صدام بعثی با ایران محسن رضایی عزیز بهترین فرمانده بود.
آخرین اخبار