در نشست خبری برنامه های روز جهانی گردشگری مطرح شد؛

جاذبه‌های توریستی استان‌ها حکم ذخایر نفتی را دارند/ تدوین 40 برنامه کاربردی برای توسعه گردشگری

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی گفت: برای توسعه صنعت گردشگری، باید ظرفیت‌ توریستی شهرهای مختلف را بشناسیم.

جاذبه‌های توریستی استان‌ها حکم ذخایر نفتی را دارند/ گردشگری ما به یک مانیتورینگ واحد نیاز داردبه گزارش خبرنگار حوزه میراث و گردشگری گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمد محب‌خدایی معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، در نشست خبری اعلام برنامه‌های روز جهانی گردشگری اظهار داشت: یکی از عوامل مطرح در توسعه فزاینده کشور، گردشگری است. بسیاری از کشورها که دسترسی چندانی به ذخایر نفتی ندارند، توسعه گردشگری را در دستور کار قرار دادند.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی اظهار داشت: طبق تأکید رئیس‌جمهور ما باید از 5 میلیون توریست فعلی با رشد جایگاه، به 20 میلیون توریست برسیم. صنعت گردشگری باید هم‌طراز با صنعت نفت در زمینه ارزآوری عمل کند. ما اکنون در میان 136 کشور جهان، رتبه 93 را در فهرست جهانی سفر کسب کرده‌ایم.

وی تصریح کرد: هم اکنون 40 برنامه کاربردی را برای توسعه گردشگری کشور به عنوان استراتژی دوره گذار تدوین کرده‌ایم که به مرور زمان اجرایی می‌شوند.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، با اشاره به اینکه پتانسیل و ظرفیت‌ استان‌ها در حکم ذخایر نفتی ماست، از مدیران شهری و استانداران خواست ظرفیت‌های گردشگری شهرهای خود را مشخص کنند. باید ظرفیت توریستی شهرها را بشناسیم.

وی افزود: مشکل ما در عرصه گردشگری این است که توزیع توریست در کشور، توزیع متوازنی نبوده است.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، در بخش دیگر سخنانش با اشاره به اهمیت شهر گردشگر گفت: بسیاری از شهرهای ما روی جامعه ساکن متمرکز شده‌اند. صنعت گردشگری یک صنعت مولد، کاتالیزور و شتاب‌دهنده در توسعه اقتصادی سایر حوزه‌هاست. زمانی که شهر گردشگر مطرح می‌شود، مدیریت شهری همزمان باید روی جامعه ساکن و جامعه گردشگر تمرکز کند. تاثیر اولیه شهر گردشگر توافق بر سر ترسیم شبکه سفر است.

محب خدایی ادامه داد: شهر گردشگر با گردشگری شهری متفاوت است.

وی اظهار داشت: یکی از برنامه‌های اصلی ما این است که همه شهرداران و اعضای شورای شهر، مشاوران گردشگری سازمان میراث فرهنگی باشند. گردشگری ما به یک مانیتورینگ واحد نیاز دارد.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی در بخش دیگری از سخنانش ماسوله، کرمان، ابیانه و مشهد را نمونه آزمایشی شهر گردشگر کشور معرفی و تصریح کرد: هم اکنون 40 برنامه از اسپانیا برای دیدن برنامه‌های آیینی ما به یزد می آیند. درخواست ما از شهرهایی چون یزد و کاشان این است که برنامه‌های آیینی را با هدف جذب گردشگر برجسته کنند.


انتهای پیام/

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار