زاهدی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

دولت درصدد افزایش قدرت تصمیم‌گیری شورای برنامه‌ریزی استانهاست

استاندار قزوین گفت: دولت قصد دارد قدرت تصمیم‌گیری شورای برنامه‌ریزی استانها را افزایش دهد تا این شورا طبق سیاست توسعه منطقه‌ای تصمیم گیری کند.

//عبدالمحمد زاهدی استاندار قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره روش جدید بودجه‌ریزی و اختصاص بودجه از دستگاه‌های ملی به استان‌ها، اظهار کرد: مسئله‌ توسعه منطقه‌ای اهمیت بسیاری دارد.

وی افزود: معتقدم یک کشور از مناطق مختلف، در قالب شهرستان و استان تشکیل شده است که اگر این مناطق توسعه پیدا نکنند طبیعتا کشور هم پیشرفت نمی‌کند و توسعه نامتوازنی شکل خواهد گرفت بنابراین هر اندازه قدرت توسعه در استانها بیشتر شود، تصمیمات اتخاذ شده هم به واقعیت نزدیکتر خواهد بود.

زاهدی ادامه داد: اکنون دولت بنا دارد قدرت تصمیم‌گیری شورای برنامه‌ریزی در استانها را افزایش دهد تا این شورا براساس سیاست توسعه منطقه‌ای و نیازهای منطقه تصمیم گیری کند.

استاندار قزوین درباره احتمال مقاومت وزارتخانه‌ها در برابر تخصیص اعتبار به استانها گفت: این موضوع امری طبیعی است اما به تدریج تحقق آن ممکن خواهد بود البته این بدان معنا نیست که همه اختیارات ملی به استانها واگذار شود چراکه برخی تصمیمات جنبه ملی دارد و باید در سطح کلان رسیدگی شود.

وی خاطرنشان کرد: معتقدم می‌توان بخش عمده‌ای از اختیارات را در چارچوب سیاست‌های کلی دولت و نظام به استانها و شورای برنامه ریزی آنها واگذار کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار