مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان:

ورود بیش از 11 هزار زائر پاکستانی از طریق مرز میرجاوه به ایران

بیش از 11 هزار زائر پاکستانی از طریق مرز میرجاوه وارد ایران شدند.

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  زاهدان ، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان گفت: ورود این زائران پاکستانی به خاک ایران اسلامی در این مدت با اتوبوس و پای پیاده انجام شده است.


علی خانقایی افزود: 6 هزار و 28 زائر با 137 دستگاه اتوبوس پاکستانی و پنج هزار و 138 زائر به صورت پیاده در این مدت از مرز میرجاوه وارد سیستان و بلوچستان شدند.

وی گفت: پنج هزار و 104 نفر از این زائران مستقیم به سمت عراق رفتند اما 308 نفر قبل از عزیمت به عتبات عالیات برای زیارت به سمت قم و 616 نفر نیز به سمت مشهد مقدس راهی شدند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان اظهار داشت: این آمار مربوط به زائران تردد کننده با اتوبوس های پاکستانی بوده است و اطلاعات دقیقی از زائران پاکستانی پیاده وجود ندارد اما بیشتر آنان به سمت عراق در حرکت هستند.


خانقائی افزود: سال گذشته 42 هزار زائر پاکستانی برای شرکت در مراسم محرم و اربعین از طریق مرز میرجاوه وارد ایران شدند که امسال پیش بینی می شود این آمار افزایش یابد.

وی گفت: امکانات لازم برای استراحت این زائران در پایانه مرزی میرجاوه پیش بینی شده است.

علی اصغر میرشکاری معاون امنیتی انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان نیز چندی قبل در نشست ستاد اربعین گفت: با توجه به برنامه ریزی های انجام شده دستگاههای مختلف اجرایی، این استان با تمام امکانات آماده میزبانی از زائران پاکستانی عازم کربلای معلی هستند.

انتهای پیام/گ

ورود زائران پاکستانی به ایران از طریق مرز میرجاوه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار