«گلبدین حکمتیار» خبر داد

مخالفت حزب اسلامی با بستن دفتر طالبان در قطر/طالبان وارد مذاکره شود

در حالی که اشرف‌غنی مسدود شدن دفتر طالبان قطر را به شایعه تشبیه کرد اما حکمتیار بستن این دفتر را به سود افغانستان ندانست.

مخالفت حزب اسلامی با بستن دفتر طالبان در قطر/طالبان وارد مذاکره شودبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، «گلبدین حکمتیار» رهبر حزب اسلامی در افغانستان در واکنش به اخبار منتشرشده در باره مسدود شدن احتمالی دفتر طالبان در قطر اعلام کرد که با بستن دفتر طالبان مخالف است و این کار به سود افغانستان نیست.

وی در دیدار با بزرگان قوم «هودخیل» اظهار داشت: بستن دفتر طالبان در قطر به روند صلح افغانستان صدمه وارد می‌کند و حزب اسلامی از این اقدام حمایت نخواهد کرد.

حکمتیار تصریح کرد: دفتر سیاسی طالبان در قطر بهترین آدرس برای برقراری ارتباط با طالبان برای مذاکرات صلح است.

رهبر حزب اسلامی در افغانستان خطاب به طالبان نیز گفت: جنگ جاری سودی ندارد و بهتر است این گروه وارد مذاکره شود.

سایت خبری «رشد» چندی قبل نوشته بود که حزب اسلامی به رهبری گلبدین حکمتیار در بیانیه‌ای گفته است که در صورت جنگ با طالبان و داعش از داعشی‌ها حمایت خواهد کرد.

بر اساس این بیانیه، حکمتیار با حامیان خود گفته است: «در صورتی که میان طالبان امارتی و جنگجویان طالبان که به داعش پیوسته‌اند نزاعی به میان آید٬ باید از این جنگجویان حمایت کرد».

هفته گذشته گاردین در گزارشی نوشت: دونالد ترامپ تلاش کرده تا «اشرف غنی» رئیس‌جمهور افغانستان را برای بستن دفتر سیاسی طالبان در قطر متقاعد کند.

بر اساس این گزارش، ترامپ با ادامه فعالیت دفتر سیاسی طالبان در دوحه مخالف است و آن را اقدامی شکست‌خورده توسط باراک اوباما برای ایجاد صلح در افغانستان می‌داند.

از سوی دیگر، رئیس‌جمهور افغانستان در نشست مشترک با وزیر دفاع آمریکا و دبیرکل ناتو در کابل تاکید کرد که بستن دفتر طالبان در قطر شایعه است و طالبان نیز فرصت بوجود آمده را از دست ندهند.

با این حال، بسته شدن دفتر طالبان مستلزم درخواست رسمی کابل است و تصمیم نهایی در این باره نیز توسط دولت قطر اتخاذ خواهد شد.

برخی منابع می‌گویند که این دفتر قربانی تنش‌ها میان دوحه و ریاض می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار