ريیس اداره میراث فرهنگی شهرستان آران و بیدگل

مرمت و بازسازی بیش از ۱۳ تکیه و مسجد در آران و بیدگل

ريیس اداره میراث فرهنگی شهرستان آران و بیدگل گفت: اولویت جاری ما تعمیر مساجد و تکایاست و در چهار سال گذشته بیش از 5.5 میلیارد ریال به آن اختصاص داده شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،جواد صدیقیان اظهار کرد: عموم مساجد شهرستان از بناهای تاریخی و قدیمی است که خود یک بنای با ارزش وتاریخی و فرهنگی به حساب می‌آیند و اکثرا احتیاج به مرمت دارند و با کمک‌های خیران و اعتبارات استانی و ملی درصدد رفع نواقص و خرابی‌های تکیه‌ها و مساجد هستیم.

وی به اعتبارات هزینه شده اشاره کرد و گفت: با همکاری و پیگیری‌های اداره شهرستان و مساعدت اداره کل میراث استان اعتبارات خوب استانی و ملی به شهرستان تخصیص داده شد و طی دولت یازدهم اعتباری بیش از 5.5 میلیارد ريال جذب و تعدادی از تکایا و مساجد مرمت شد.

ريیس اداره میراث فرهنگی شهرستان آران و بیدگل از اولویت های اداره میراث را مرمت و حفاظت از مساجد و تکایا عنوان کرد و گفت: این بناها اکثرا در بافت‌های تاریخی آران و بیدگل واقع شده که دارای ارزش فرهنگی و معماری زیادی است و خود یک جلوه زیبای معماری و اثر فرهنگی به حساب می‌آید .

صدیقیان گفت: در صدد هستیم با همکاری اداره کل میراث استان دیگر بناها و مساجد شهرستان را نيز ساماندهی کنیم و در تعمیر و مرمت این بناهای با ارزش تاریخی و معنوی سهیم باشیم. باتوجه به ارزش این مکان‌ها اولویت اصلی ما رسیدگی به بناهای معنوی و ارزشمند شهرستان است.

 

انتهای پیام/م 

 

مرمت مساجد وتکایا در آران وبیدگل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار