فرسودگی تجهیزات صنعت برق در خوزستان

مدیرعامل شرکت سهامی برق منطقه‌ای خوزستان اعلام کرد: تجهیزات صنعت برق خوزستان فرسوده هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، محمود دشت بزرگ، مدیرعامل شرکت سهامی برق منطقه‌ای خوزستان با اشاره به فرسودگی تجهیزات برق در استان گفت: متناسب با گذشت زمان و تقاضای مصرف، در صنعت برق سرمایه‌گذاری برای نوسازی شبکه صورت نگرفته و در اکثر بخش‌ها با عمر بالای تجهیزات روبرو هستیم.

وی بیان داشت: از مجموع 464 دستگاه ترانسفورماتور شبکه، تعداد 101 دستگاه (معادل 24 درصد) عمری بالای 30 سال دارند که لازم است تا افق 1404 سالانه حداقل 200 میلیارد ریال اعتبار برای نوسازی ترانس‌ها اختصاص یابد.

دشت بزرگ در خصوص فرسودگی خطوط شبکه تصریح کرد: از مجموع 8686 کیلومتر مدار خطوط شبکه، میزان 3374 کیلومتر مدار (معادل 39 درصد) دارای عمر بالای 30 سال هستند و تا افق 1404 سالانه حدود 200 میلیارد ریال اعتبار برای نوسازی لازم دارند. از این میزان خطوط، 2135 کیلومتر مدار بیش از 40 سال عمر دارند که باید در اولویت نوسازی قرار بگیرند.

مدیرعامل شرکت سهامی برق منطقه‌ای خوزستان اذعان داشت: در گذشته صنعت برق خوزستان مورد بی‌مهری قرار گرفته و اقدام خاصی برای بروزرسانی تجهیزات انجام نشده، این در حالی است که لازمه خدمات رسانی خوب، تجهیزاتی به روز و با کیفیت است. در این زمینه باید همه تلاشمان را انجام دهیم تا در کنار حفظ پایداری شبکه نسبت به نوسازی تجهیزات نیز اقدامات لازم را صورت دهیم.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.