درکاشان برگزارمی شود

همایش بین المللی میراث جهانی قالی شویان در کاشان برگزار می شود

همایش بین المللی میراث جهانی قالی شویان و توسعه گردشگری فرهنگی، آئینی و مذهبی با حضور سفرای کشورهای اسلامی روز پنج شنبه 13 مهر در مشهد اردهال برگزار می شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،دبیر همایش بین المللی میراث جهانی قالی شویان و توسعه گردشگری فرهنگی، آئینی و مذهبی ،  امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کاشان گفت: این همایش که از سوی دبیرخانه توسعه گردشگری استانهای اصفهان، قم و مرکزی برنامه ریزی شده‌است با همکاری اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کاشان و موسسه فرهنگی اکو ساعت 16 تا 19:30 عصر روز پنج شنبه 13 مهر در مجتمع گردشگری خورشید اردهال در مجاورت آستان مقدس سلطانعلی بن امام محمد باقر(علیهماالسلام) برگزار می شود.

مجتبی حمیدی، افزود: معرفی آیین قالیشویان به عنوان یک میراث جهانی به کشورهای اسلامی و کشورهای دوست، جذب گردشگران خارجی با همکاری موسسه فرهنگی اکو مهم ترین اهداف همایش، معرفی و ایجاد زیر ساخت ها برای ترویج گردشگری فرهنگی و آیینی در ایران، معرفی یک ایده و برند جدید گردشگری فرهنگی و آئینی ویژه مشهداردهال و معرفی و تقدیر از فعالان و کارآفرینان گردشگری منطقه فرهنگی کاشان از جمله اهداف برگزاری این همایش است.

وی با تاکید بر تولید برند گردشگری مذهبی در کاشان و استفاده از فرصت هر چه بهتر ظرفیت آیین قالیشویان را برای شناسایی هر چه بیشتر گردشگری مذهبی تاکیدکرد و گفت: سخنرانی بالاترین مسوول استانی میراث، رونمایی از کتاب «کارآفرینی برتر» از کارآفرین دکتر سید علی ضیایی ، پخش  فیلم مستند قالیشویان، تقدیر از کارآفرینان برتر، اجرای پرده‎خوانی و نقاره‌زنی و تجلیل از اعضای دبیرخانه همایش و میهمانان خارجی از جمله برنامه‌های این همایش است.

به‌گفته‌وی،برپایی نمایشگاه عکس قالیشویان از دیگر برنامه‌های جنبی برگزاری همایش بین المللی میراث جهانی قالی شویان و توسعه گردشگری فرهنگی، آئینی و مذهبی است.

دبیر همایش میراث جهانی قالی شویان و توسعه گردشگری فرهنگی و آئینی،برگزاری این همایش را برای سومین سال متوالی یادآورشد و گفت: برگزاری هفته فرهنگی قالیشویان از دیگر تصمیمات و برنامه‌های قابل اجرا و پیش بینی شده‌است.

 

انتهای پیام/م

 

مشهد اردهال میزبان همایش بین المللی میراث جهانی قالی شویان است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.