باغ هنر شیراز ، میزبان سوگواره هنر و حماسه

سوگواره «هنر و حماسه» در باغ هنر اسلامی ایرانی شیراز آغاز به کار کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ سید عباس آتش زمزم سرپرست معاونت فرهنگی و رئیس سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری شیراز اظهار کرد: سوگواره فرهنگی- هنری «هنر و حماسه» که جلوه هایی از فرهنگ عاشورا را به نمایش می‌گذارد تا ۲۰ مهر از ساعت ۱۸ تا ۲۲ در باغ هنر اسلامی ایرانی واقع در بلوار بعثت شیراز میزبان شهروندان است.

وی ادامه داد: سوگواره هنر و حماسه شامل بخش‌های مختلفی همچون نمایشگاه چیدمان عاشورایی، نمایشگاه پوستر و عکس، بخش کتابت پیام‌های عاشورا، پرده‌خوانی واقعه عاشورا، آموزش فرهنگ شهروندی با رویکرد نحوه استفاده از ظروف یکبار مصرف در نذری‌ها و ویژه برنامه کودکان عاشورایی است.

سید عباس آتش زمزم تصریح کرد: بخش نمایشگاهی چیدمان عاشورایی این سوگواره، در قالب‌های هنریِ: ماکت سازی، المان و نمادهای شهری و تصاویر هنری، هنر فاخر هنرمندان شیرازی با محوریت ایثار و شهادت از واقعه عاشورا تا دفاع مقدس و مدافعان حرم را به نمایش گذاشته است.

رئیس سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری شیراز اضافه کرد: این سوگواره با هدف تقویت باورهای دینی، پررنگ‌تر شدن ارزش‌های دفاع مقدس و ترویج فرهنگ پایداری و ایثار برگزار شده است.

وی بیان کرد: علاوه بر پرده خوانی واقعه عاشورا که هرشب در این سوگواره برپا می‌شود، هنرمندان خوشنویس نیز پیام‌های عاشورایی را در قالب‌های مختلف خوشنویسی به رشته تحریر در می‌آورند و در اختیار بازدید کنندگان قرار می‌دهند.

انتهای پیام/ن

سوگواره هنر و حماسه در شیراز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار