مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی:

330 هزار نفر در استان تحت پوشش بیمه روستاییان و عشایر

مدیر عامل صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر سیستان و بلوچستان گفت: افزون بر 330 هزار نفر از مجموع جمعیت بیش از یک میلیون و 400 هزار نفر ساکن در مناطق روستایی و عشایری از خدمات این صندوق استفاده می کنند.

330 هزار نفر در استان تحت پوشش بیمه روستاییان و عشایر به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،  امان الله شاقوزایی  مدیر عامل صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر در نشست اعضای ستاد بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر خاش اظهار داشت: بسیاری از جامعه هدف روستائیان و عشایر استان به دلیل آگاهی نداشتن از قوانین و نحوه خدمات رسانی دولت از دریافت حق و حقوق خود محروم مانده اند.

وی ادامه داد: مشمولان دریافت خدمات با داشتن شرایط 15 سال پرداخت حق بیمه و سن 65 سال می توانند بازنشسته شوند و همچنین با سن 70 سال و سابقه بیمه ای 10 ساله می توانند از حق بازنشستگی استفاده کنند.

محمداکبر چاکرزهی فرماندار خاش نیز در این نشست با اشاره به اینکه روستائیان و عشایر قشر تولید کننده در کشور هستند گفت: بخشداران، مدیران، شوراها، دهیاران، امامان جمعه و جماعات، معتمدان و ریش سفیدان باید با اطلاع رسانی های دقیق و شفاف سازی خدمات دولت، مردم را برای استفاده از این خدمات در بخش پوشش بیمه روستائیان و عشایر تشویق کنند.

وی افزود: هم اینک 2 هزار و 500 خانوار خاش زیر پوشش صندوق بیمه روستائیان و عشایر قرار دارند که شماری از آنان توانسته اند بازنشسته شوند و یا از خدمات از کارافتادگی و بعد از وفات سرپرستان خانوار بهره گیرند.

وی ادامه داد: یک چهارم از جمعیت 100 هزار نفری جامعه عشایری استان در خاش ساکن هستند و علاوه بر آن افزون بر 110 هزار نفر از جمعیت خاش را روستائیان تشکیل می دهند که امیدواریم با اطلاع رسانی های گسترده بخش بزرگی از جامعه بتوانند از خدمات صندوق استفاده کنند.

انتهای پیام /ع

330 هزار نفر در استان تحت پوشش بیمه روستاییان و عشایر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار