رئیس دانشگاه‌های غیرانتفاعی گفت: دانشجویان دانشگاه‌ها و مؤسسات غیردولتی‌ از نظر سلامت روحی و جسمی پایش می‌شوند.

اجرای طرح پایش سلامت ویژه دانشجویان غیرانتفاعی‌ و مؤسسات غیردولتیعلی آهون‌منش رئیس دانشگاه‌های غیرانتفاعی و مؤسسات‌ غیردولتی‌ در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: بر اساس دستورالعمل‌ وزارت علوم، دانشجویان سراسر کشور‌ از نظر جسمانی‌ و حتی روحی و روانی‌ مورد پایش‌ قرار می‌گیرند‌ در همین راستا این طرح در اوایل سال تحصیلی جدید برای دانشجویان دانشگاه‌های غیرانتفاعی‌ نیز انجام می‌شود.

وی عنوان کرد: طرح پابش سلامت از 3 سال گذشته در دانشگاه‌های سراسر کشور از جمله مؤسسات غیردولتی‌ و غیرانتفاعی‌ انجام شده‌ و هدف از انجام این کار تشکیل پرونده سلامت برای دانشجویان‌ جدید‌الورو‌د است و همه اطلاعات دریافتی به صورت محرمانه‌ جمع‌بندی شده و افرادی که دچار مشکلات روحی و روانی و حتی جسمی هستند به مشاور دانشگاه ارجاع داده می‌شوند.

 دانشجویان غیرانتفاعی دارای پرونده سلامت می‌شوند

 آهون‌منش‌ تأکید کرد: دانشجویانی که دچار مشکلات روحی و روانی بوده با انجام این طرح شناسایی‌ و به پایگاه‌های مشاوره‌ معرفی می‌شوند تا از بروز مشکلات و مسائل پیچیده‌تر در بین نسل جوان دانشجو پیشگیری شود.

 وی اظهار کرد: این طرح سبب شده تا دانشجویانی که از نظر روحی و یا جسمی دچار مشکل هستند قبل از شیوع اعتیاد بخاطر فشار‌های زندگی مورد درمان قرار بگیرند.

 آهون‌منش‌ یادآور شد: به طور کلی طرح پایش سلامت با موفقیت‌های خوبی همراه بوده است اما هنوز‌ نتیجه‌ کلی آن به دست نیامده است و من امیدوارم این کار هر چه سریع‌تر به سرانجام برسد.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار