در حاشیه هیئت دولت:

آخوندی: از صندوق پس‌انداز مسکن یکم استقبال خوبی شده است

وزیر راه ‌و شهرسازی گفت: برنامه صندوق پس‌انداز مسکن یکم با استقبال خوبی از سوی مردم روبرو شده است.

آخوندی: از صندوق پس‌انداز مسکن یکم استقبال خوبی شده استبه گزارش خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، عباس آخوندی وزیر راه‌ و شهرسازی در حاشیه جلسه هیئت دولت با حضور در جمع خبرنگاران درباره نقض احتمالی برجام از سوی آمریکا، اظهار کرد: دولت هیئتی برای کنترل و نظارت بر اجرای برجام در نظر دارد که در این باره تصمیمات لازم را اتخاذ می‌کند.

وی با اشاره به واگذاری مسکن مهر به کمیته امداد ادامه داد: کمیته امداد اعلام کرد آن دسته از واحدهای مسکن مهر که مشتری ندارد به کار می‌گیرد، وزارت راه‌ هم درباره این پیشنهاد قصد همکاری دارد.

وزیر راه‌وشهر سازی همچنین درباره برنامه وزارتخانه متبوع‌اش به منظور کاهش نقاط حادثه‌خیز جاده‌ها یادآور شد: یکی از امور جاری وزارت راه رسیدگی به نقاط حادثه‌خیز جاده‌های کشور است و ما همواره این مسیرها را ارزیابی می‌کنیم.

آخوندی متذکر شد: برای جاده‌های حساس و حادثه‌خیز تأمین مالی انجام می‌شود تا بتوانیم میزان وقوع حادثه در آنها را کاهش دهیم، اما در مسیرهایی که چندان حادثه‌خیز نیستند علائم و اطلاعات لازم را در اختیار عابران قرار می‌دهیم.

وی با اشاره به برنامه‌ وزارت راه برای تسهیل شرایط وام مسکن خاطر نشان کرد: خوشبختانه از صندوق پس‌انداز مسکن یکم استقبال خوبی شده است به طوری که طبق آمار رسمی 260 هزار نفر در این صندوق پس‌انداز کردند.

وزیر راه‌وشهر سازی ادامه داد: در بازدید از بافت‌های فرسوده گزارش‌هایی از سوی شهردار منطقه ارائه شد و مطابق این گزارش میزان پروانه‌های صادر شده در این مناطق روبه رشد است.

آخوندی ادامه داد: اکنون برای یک نفر در تهران 80 میلیون تومان و زوج‌های جوان هم 160 میلیون تومان تسهیلات ارائه می‌شود، همچنین کسانی که در بافت فرسوده سکونت دارند نرخ سود 8 درصدی در نظر گرفته.

وی متذکر شد: در تلاشیم که مدت توقف در صندوق پس‌انداز از 6 ماه کاهش یابد، اما در این باره نیازمند محاسبات جدی بانک مرکزی هستیم تا مبادا صندوق با کسری مواجه شود.

وزیر راه‌وشهر سازی همچنین درباره طرح مسکن اجتماعی اضافه کرد: ما در برنامه ششم وجود این طرح را پیشنهاد دادیم همچنین دولت آیین‌نامه‌ای در سال گذشته در این حوزه تصویب کرد.

آخوندی تصریح کرد: بنیاد مسکن مسئولیت اجرای مسکن اجتماعی را بر عهده دارد و امور برنامه‌ریزی و تأمین مالی آن هم در حال اجراست، البته این بنیاد مذاکرات گسترده‌ای برای تأمین مالی با سازمان برنامه و بودجه دارند.

وی در پایان با اشاره به تحویل مسکن مهر پردیس گفت: تاکنون 20 هزار واحد به متقاضیان تحویل داده شده  است و پروژه به پروژه این مسکن‌ها در آینده واگذار خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ندارها
۱۴:۲۱ ۱۲ مهر ۱۳۹۶
ضمن تشکرازشماخبرنگاران محترم،لطفادرد ودل مردم رابه مسئولین برسانید
Iran (Islamic Republic of)
ندارها
۱۴:۲۱ ۱۲ مهر ۱۳۹۶
ضمن تشکرازشماخبرنگاران محترم،لطفادرد ودل مردم رابه مسئولین برسانید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۲ ۱۲ مهر ۱۳۹۶
خدا کنه همه مستاجرها خانه دار بشن
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۳:۲۱ ۱۲ مهر ۱۳۹۶
سالهای سال بنیاد مسکن برای مردم مسکن میساخت و بانک مسکن با سپرده گذاری یکساله به متقاضی وام میداد تا در دل شهر خانه بخرند و صنعت ساختمان فعال بود. احمدی نژاد همه چیز را به هم ریخت. قیمت مسکن و اجاره را چندین برابر کرد و خانه دار شدن در شهرهارا به ارزوئی به گور بردنی مبدل کرد.
آخرین اخبار