پایش 535 موکب در محدوده دانشکده علوم پزشکی آبادان

مدیر سلامت محیط معاونت بهداشت دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: بیش از2000 مأموریت بهداشتی در دهه نخست محرم اجرا شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ؛ربیحاوی مدیر سلامت محیط معاونت بهداشت دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: کارشناسان بهداشت محیط معاونت بهداشت دانشکده علوم پزشکی آبادان در آغاز دهه نخست ماه محرم بیش از 2000 مأموریت پایش بهداشتی را در مناطق تحت پوشش این دانشکده انجام دادند.

ربیحاوی با اشاره به این موضوع که این مأموریت‌ها شامل پایش محل، کنترل کیفی آب آشامیدنی، کنترل مواد غذایی، نمونه‌برداری مواد غذایی و آب آشامیدنی، آموزش متولیان و خادمان و همچنین نظارت بر ذبح و طبخ و توزیع بودند، گفت: در این ایام بیش از 10 تیم بازرسی مجهز به دستگاه‌های پرتابل سنجش و ارزیابی مواد غذایی و آشامیدنی در سطح شهرستان‌های آبادان، خرمشهر و شادگان نسبت به پایش 535 موکب و نظارت بر 142 مورد توزیع مواد غذایی و همچنین برداشت 218 نمونه ماده غذایی در محل اقدام شد.

مدیر سلامت محیط معاونت بهداشت دانشکده علوم پزشکی آبادان با عنوان این موضوع که در این پایش‌ ها 148 کیلوگرم مواد غذایی غیرقابل‌مصرف کشف و معدوم شد، افزود: بیش از 50 ایستگاه صلواتی توزیع نذورات پایش و 182 جلسه آموزشی در این خصوص برگزار شد.

ربیحاوی گفت: به‌منظور کنترل آب مصرفی یک هزار و 380 مورد کلر سنجی از شبکه آب مصرفی محل‌های پرتردد و مواکب و همچنین 45 نمونه باکتریولوژیک از آب آشامیدنی برداشت و به‌منظور انجام آزمایش‌های لازم به آزمایشگاه‌های تخصصی ارسال شد.

وی افزود: این نظارت‌ها تا پایان ایام سوگواری و هم‌زمان با فعالیت مردم خیر به‌منظور تأمین سلامت عزاداران حسینی ادامه خواهد داشت و بهترین پل ارتباطی به‌منظور گزارش مشکلات بهداشتی توسط شهروندان سامانه پاسخگوی تلفنی 190 است.

انتهای پیام/د

پایش موکب ها  در دهه نخست محرم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.