مدیرکل بهزیستی استان یزد؛

استقبال زوج های جوان یزدی از طرح غربالگری ژنتیک/ سه هزار و 500 ناشنوا زیر پوشش خدمات بهزیستی

مدیرکل بهزیستی استان یزد گفت: افزون بر هشت هزار زوج جوان استان یزد زیر پوشش طرح ملی غربالگری ژنتیک قرار گرفتند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛  جلیل عفتی مدیرکل بهزیستی یزد گفت: در یکسال گذشته افزون بر هشت هزار زوج جوان این استان زیر پوشش طرح ملی غربالگری ژنتیک قرار گرفتند و از مشاوره های لازم برخوردار شدند.

عفتی  افزود: اجرای طرح غربالگری ژنتیک در قانون برنامه ششم توسعه کشور اجباری شده و استقبال زوج های جوان یزدی برای انجام آن خوب است.

وی ادامه داد: هم اکنون با همکاری سایر بخش های تمام ازدواج‌های استان یزد زیر پوشش طرح غربالگری و انجام مشاوره ژنتیک قرار گرفته و در صورت نیاز نیز آزمایش های مربوط به آن انجام می گیرد.

این مسئول به اهمیت پیشگیری به عنوان یک سیاست راهبردی در بهزیستی اشاره کرد و گفت: با پیشگیری های انجام گرفته در سال های اخیر در یزد ورودی ناشنوا به مدارس استثنایی استان وجود نداشته است و همچنین اگر ناشنوایی نیز متولد شود بخاطر خدمات ارائه شده وارد محیط‌ های آموزشی طبیعی می شود.

عفتی گفت: در حال حاضر حدود سه هزار و 500 ناشنوا زیر پوشش خدمات مستمر سازمان بهزیستی هستند و همچنین 20 درصد از دانشجویان معلول استان را ناشنوایان تشکیل می‌دهد که هزینه‌های تحصیلی آنها را بهزیستی پرداخت می کند.

مدیرکل بهزیستی یزد در خصوص وضعیت سالمندی یزد اظهار داشت: در استان جمعیت سالمندی حدود 9 و نیم درصد است که حدود 2 دهم درصد از کشور بالاتر است که به 2 عامل کاهش رشد جمعیت و افزایش متوسط عمر برمی‌گردد.

عفتی گفت: سه هزار و 500 معلول در استان زیر پوشش خدمات مختلف این اداره کل هستند و در طول سال بر حسب نیاز از خدمات مختلف استفاده می کنند.

وی افزود: حدود 13 درصد جمعیت معلولان زیر پوشش سازمان بهزیستی یزد را نابینایان تشکیل می‌دهند و عمده دلیل نابینایی آنها بخاطر عوامل ژنتیک است که باید از آن با انجام آزمایش های لازم پیشگیری شود.

مدیرکل بهزیستی استان یزد به هفته کودک اشاره کرد و افزود: دوره کودکی دوران بسیار مهم و حساسی است که هر نوع خدماتی که در این دوران داده شود در واقع ضامن زیر ساخت‌های آینده کشور است.

عفتی خاطر نشان کرد: در حال حاضر در استان 300 مهدکودک وجود دارد که 10 هزار و 200 کودک زیر پوشش خدمات مختلف این مهدها با همکاری 800 مربی فعالیت می کنند .

انتهای پیام/ ی

  پرداخت  هزینه‌های تحصیلی ناشنوایان از سوی بهزیستی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار