دانش آموزان کوهبنانی تحت پوشش وارنیش فلوراید قرار می گیرند

مدیر آموزش و پرورش شهرستان کوهبنان گفت: بیش از هزار و200 دانش آموز کوهبنانی تحت پوشش طرح وارنیش فلوراید قرار می گیرند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  ، سید محمد رضا حسینی، مدیر آموزش و پرورش شهرستان کوهبنان گفت: ماده وارنیش فلوراید دارای یون‌های فلوئور می‌باشد که با نفوذ بر روی قسمت مینای دندان، باعث بازسازی و استحکام بافت مینا و همچنین مانع پوسیدگی آن توسط اسید‌های ترشح شده باکتری‌ها می‌شود.
وی افزود: این کار معمولا به صورت شش ماه یک بار انجام می‌شود و بهترین سن نیز برای شروع از دو سالگی است، برای اینکه کودکان در این سن نمی توانند به صورت صحیح مسواک بزنند و عادات غذایی غلطی نیز دارند.
حسینی گفت: وارنیش فلوراید ساده‌ترین روش برای تقویت مینای دندان و پیشگیری از پوسیدگی دندان است که توسط یک برس بر روی دندان کشیده می‌شود.
مدیر آموزش و پرورش شهرستان کوهبنان پوسیدگی دندان در کودکان زیر چهارده سال را بسیار شایع دانست و اظهار کرد: از هر پنج دانش‌آموز اول ابتدایی یک نفر به پوسیدگی دندان مبتلا است و متأسفانه این آمار با افزایش سن، بالاتر می‌رود.
وی اجرای طرح های پیشگیری از پوسیدگی دندان را یکی از برنامه های مهم مراکز بهداشتی در مدارس عنوان کرد و گفت: هم اکنون با توجه به آغاز سال تحصیلی بیش از هزار و200 نفر دانش آموزان دوره ابتدایی و پایه هفتم متوسطه تحت پوشش قرار خواهند گرفت.
انتهای پیام/ی

اجرای طرح وارنیش فلوراید در کوهبنان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار