درخواست رئیس جدید دانشگاه علوم پزشکی تهران از وزیر بهداشت

رئیس جدید دانشگاه علوم پزشکی تهران به منظور حل مشکلات درخواست‌هایش را از وزیر بهداشت مطرح کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ عباسعلی کریمی امروز در مراسم توديع معارفه‌ در دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: امیرکبیر 13 روز قبل از اینکه شریان‌های دستش را در هوای بخارآلود فین کاشان باز کنند، دستور تاسیس دانشکده طب جدید را صادر کرد و 7 پزشک را برای تشکیل مدرسه طب دارالفنون به تهران دعوت کرد، او براى اينكه قدر معلم را مى دانست درخواست كرد معلمان را با احترام تحویل بگیرند اگر ما همین یک اقدام را از امیرکبیر یاد بگیریم، وضعیت دانشگاه‌هایمان درست می‌شود.

وی بیان كرد: دانشگاه علوم پزشکی تهران فراز و نشیب هاى زیادى داشت و در برخی دوره‌ها رئيس دانشگاه حاضر نشده است که به دستور شخص اول کشور، پزشکان با اخلاق دانشگاه مانند قریب و 11 نفر دیگر را اخراج کند البته دوره‌هایی هم بوده است که رئیس دانشگاه وقت، یک نفره به نام همه اعضای دانشگاه در حزبی ثبت‌نام می‌کرد.

 

درخواست رئیس جدید دانشگاه علوم پزشکی تهران از وزیر بهداشت

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: من 43 سال از عمر دانشگاه تهران را دیده‌ام و در این مدت بدنه دانشگاه زحمات زیادی را کشیده‌اند و در بعد از انقلاب اسلامی دانشگاه تهران به 2 نیمه تقسیم شد و اولین رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران، باستان حق بودند که زحمات زیادی کشیدند و بعد هم ریاست را به ظفرقندی تحویل دادند که ایشان هم بعد از یک دوره سخت مدیریتی آن را به  لاریجانی و سپس  منصوری سپردند و در نهایت هم  جعفریان عهده‌دار آن شد.

کریمی عنوان کرد: کسانی که گذشته دانشگاه را نمی‌بینند و یا می‌خواهند آن را مخدوش جلوه دهند، مطمئنا از تصمیم‌گیری عاقلانه محروم می‌شوند.

دانشگاه مادر بودن هزینه دارد

سرپرست دانشگاه علوم پزشكى تهران با درخواستى از وزير بهداشت گفت: علوم پزشکی تهران به عنوان یک دانشگاه مادر  به دلیل گستردگی، قدمت و تعداد استادان پیشکسوتی که دارد، مديريت آن هزینه‌های زیادی را به دنبال دارد، پدربزرگ بودن هزينه دارد و از وزیر بهداشت تقاضا می‌کنم که این ویژگی‌های دانشگاه را بپذیرند تا اجازه دهند هزینه‌هایش را تقبل کنیم و مطمئن باشند که اعتماد به این دانشگاه جواب می‌دهد، زیرا بدنه دانشگاه تهران قوی‌تر از آن است که با جابه‌جایی افراد لرزه‌ای بر تنش بیفتد.

درخواست رئیس جدید دانشگاه علوم پزشکی تهران از وزیر بهداشت

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی تهران عنوان كرد: بايد به استادان دانشگاه کمک کنیم و سنگ جلوی پایشان نیندازیم، دانشجویان دانشگاه علوم پزشكى تهران نخبه‌های سراسر این کشور هستند، به همين دليل مسئولیت‌مان در برابر آنها دوچندان است، خوشبختانه همیشه در دانشگاه استادان، نگاهی پدرانه داشته اند باید توجه کرد که نگاه محبت‌آمیز به دانشجویان داشته باشیم. پرسنل دانشگاه نیز باید در محیطی آرام کار کنند.

کریمی تاکید کرد: من عادت ندارم که از نداشته‌هایمان بگویم، اما زمانی که در مرکز قلب بودم، مواقعی می‌گفتند مرکز قلب بسیار پولدار است، اما زمان‌هایی بوده که ما در حسابمان حتی 40 میلیون هم نداشته‌ایم و حرفی نمی‌زدیم، چراکه به نظرم همه چیز پول نیست و کار ما این است که در شرایط دشوار نگذاریم به اندام‌های حیاتی آسیب برسد و از شرایط سخت گذر کنیم تا به شرایط مطلوب برسیم و من فکر می‌کنم می‌توانیم با همدلی و همراهی دانشگاه را اداره کنیم.

وی تصريح كرد: من به دلیل سن و سال و تجربه اولین سرپرست تمام وقت در بين دانشگاه هاى علوم پزشكى هستم و همیشه سعی کردم بیشتر وقتم را در دانشگاه باشم و خاک دانشگاه را توتياى چشمم مى کنم و امیدوارم هر مدتی که در این سمت هستم، تلاش کنیم تا حداکثر انرژی‌مان بدون چشم‌داشت شخصی صرف دانشگاه شود و در محیطی آرام، شاداب و مساعد برای رشد علمی دانشگاه و پژوهش فعاليت کنیم.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی تهران تاکید کرد: گاهی به دلیل بار سنگین درمان پژوهش مغفول می‌ماند، اما امیدوارم بتوانیم میان این اقدامات تعادلی ایجاد کنیم تا آموزش و پژوهش دانشگاه تحت تاثیر درمان قرار نگیرد و از وزير درخواست مى كنم تا جايى كه مى توانند به ما کمک‌ كنند و امیدواریم به ما قول دهند كمک حال ما باشند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار