لزوم ثبت نام افراد در سامانه سماح

مدیرکل حج و زیارت استان کرمان گفت: برای جلوگیری از تخلفات افراد حتما باید در سامانه سماح ثبت نام کنند.

لزوم ثبت نام افراد در سامانه سماحبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ؛ حجت الاسلام روح الله صاحبی، مدیرکل حج و زیارت استان، در نشست خبری در خصوص ثبت نام و صدور روادید زایران اربعین حسینی گفت: افراد الزاما باید در سامانه سماح ثبت نام کنند.


وی تصریح کرد: افراد بعد از درج کامل مشخصات، یک دفتر زیارتی نزدیک به محل سکونت انتخاب و سپس مدارک لازم را به آن دفتر ارائه کنند.


وی با اشاره به اینکه سازمان حج و زیارت در استان کرمان 110 دفتر زیارتی و نمایندگی برای ثبت نام زایران دارد افزود: کنسولگری سفارت عراق ، در کرمان مستقر شده و برای زائران اربعین از استان های کرمان و سیستان و بلوچستان ویزا صادر می کند.


حجت الاسلام صاحبی گفت: سال گذشته حدود 51 هزار ویزا صادر شد و امسال پیش بینی می شود 60 هزار ویزا صادر شود.


وی یادآور شد: زائران توجه داشته باشند باید پس از ثبت نام، پیامک سازمان را دریافت کنند که در غیر این صورت، ثبت نام دچار مشکل است.


مدیرکل حج و زیارت استان کرمان بیان کرد: در حال حاضر سامانه ای طراحی شده که افراد می توانند نرخ ویزای خود را به ریالِ روز بانک مرکزی محاسبه و با درگاه اینترنتی بانک های ملی و ملت قابل پرداخت کنند.


حجت الاسلام صاحبی با تأکید بر اینکه هیچ فردی در ثبت نام نباید وجه نقد به دفاتر زیارتی پرداخت کند تصریح کرد: شناسایی کاروان های مجاز از غیرمجاز، فیش سبزرنگ بانک ملی در وجه سازمان حج و زیارت است که افراد باید از بانک دریافت کنند.


وی گفت: امسال طبق توافق صورت گرفته با سفارت عراق، برای هر فرد یک ویزا صادر می شود و مشکلات گذشته را نخواهیم داشت.


وی افزایش اعتبار ویزای اربعین از یک ماه به سه ماه و امکان خروج از مرز در ایام بعد از اربعین را از دیگر مزایای فراهم شده نسبت به سال گذشته خواند و افزود: در این صورت دیگر آن تراکم سال قبل را نداریم و علاوه بر این، امکان یک ماه اقامت در عراق نیز وجود دارد.


حجت الاسلام صاحبی با اشاره به اینکه نزدیک 5 هزار نفر تاکنون در سامانه ثبت نام کردند و از 15 مهر که دفتر کنسولگری عراق در کرمان فعال شده، 600 ویزا صادر شده است افزود: حج و زیارت هیچ اعزامی در ایام اربعین ندارد زیرا اصل بر حضور در پیاده روی است و تمام موکب ها هم به همین منظور خدمات ارائه می دهند.


انتهای پیام/س

 

برای جلوگیری از تخلفات افراد باید در سامانه سماح ثبت نام کنند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار