چه توفانی قرار است پس از آرامش فریبنده ترامپ بوزد؟

واکنش مطبوعات جهان عرب به آرامش پیش از توفان ترامپ در برابر ایران

رسانه‌های عربی در مقاله‌های جداگانه‌ای به اظهارات اخیر رئیس‌جمهور آمریکا در خصوص آرامش پیش از توفان واکنش نشان دادند.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بی بی سی عربی، مطبوعات جهان عرب در مقاله‌های جداگانه ای به بررسی اظهارات جنجال برانگیز اخیر دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا پرداختند و اعلام کردند توفان ترامپ، جهان را نگران کرده است.

روزنامه الحیات چاپ لندن در مقاله ای با عنوان «بی مبالاتی ترامپ جهان را نگران می کند» به قلم «الیاس حرفوش» نوشته است: رئیس جمهور ایران در پاسخ به توفان ترامپ گفته است ده نفر مانند ترامپ نیز نمی توانند مانع ایران از توافق هسته ای با غرب شوند. این در حالی است که رهبر کره شمالی در پاسخ گفته است سخنان ترامپ وی را به ضرورت داشتن سلاح هسته ای قانع کرده است.

اما عبدالباری عطوان، سردبیر پایگاه اینترنتی رأی الیوم که از لندن اداره می شود نیز در مقاله ای نوشت: ترامپ (با این سخنان) به دنبال رساندن پیامی به مردم آمریکا و جهان بود؛ اما برخی تحلیلگران معتقدند که این مسأله ای جدی است و رئیس جمهور آمریکا فردی بی مبالات است که خلق و خوی جنگ را تجربه می کند. این در حالی است که پیشتر، برخی منتقدان ترامپ گفته بودند وی فردی با دهانی بزرگ است که تهدیدات زیادی از آن خارج می شود؛ اما هیچ کدام آن عملی نمی شود.

اما روزنامه البناء لبنان نیز در مقاله ای به قلم «محمد صادق الحسینی» نوشته است: هر گام این چنینی به معنای آن است که ایران کشوری کاملا هسته ای خواهد شد؛ یعنی کشوری که اورانیوم را به میزان بیش از 20 درصد در کمتر از 48 ساعت غنی سازی خواهد کرد.

روزنامه البناء لبنان همچنین امروز در مقاله دیگری به قلم «عصام نعمان» با عنوان «چه توفانی قرار است پس از آرامش فریبنده ترامپ بوزد؟» نوشت: سیاستمداران و اقتصاددانان آمریکایی واروپایی از ماه ها پیش نگران موضع ترامپ در خصوص توافق هسته ای میان ایران و کشورهای 1+5 هستند.

این روزنامه در ادامه می نویسد خروج از توافق هسته ای به نفع آمریکا و اروپا نیست. شرکت های اروپایی توافق های صنعتی و تجاری زیادی با ایران بسته اند که سبب می شود سران اتحادیه اروپا را وادار کند از ترامپ بخواهند به دنبال تضعیف توافق هسته ای نباشد.همچنین جو بایدن، معاون رئیس جمهور سابق آمریکا نیز ترامپ را به حفظ توافق هسته ای دعوت کرده و گفته تضعیف آن سبب انزوای آمریکای می شود.

اما روزنامه الجمهوریه لبنان در مطلبی به قلم جرج شاهین در خصوص اظهارات اخیر ترامپ نوشته است کارزاری که ترامپ وارد آن شده، دو رو دارد؛ یکی در داخل برای بستن دهان مخالفان از جمله آنهایی که در تیم مستشاری و اطلاعاتی او هستند و خصوصا آنهایی که معتقدند ترامپ طرحی جایگزین و قابل اجرا برای آنچه به دنبال نابودی آن است ندارد؛ اما در دیگر رو ترامپ به دنبال بازکردن باب مذاکرات با ایرانی ها در خصوص موشک ها و مرحله بعد از توافق هسته ای در راستای تلاش برای کاهش نقش ایران در سوریه است.

گفتنی است دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا روز پنجشنبه در دیدار با فرماندهان نظامی این کشور که در مورد ایران و کره شمالی در آن جلسه بحث شده بود، گفت: شاید این آرامش پیش از توفان باشد.

هنگامی که یکی از خبرنگاران در مورد معنای «توفان» مورد نظر وی پرسشی را مطرح کرد، رئیس جمهوری آمریکا تنها پاسخ داد: «خواهید فهمید.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۴۹ ۱۸ مهر ۱۳۹۶
دیوانگی ترامپ برای همه از جمله اطرافیان خود ش بی سابقه است
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۲۳:۰۵ ۱۷ مهر ۱۳۹۶
Switzerland
said
۱۹:۵۲ ۱۷ مهر ۱۳۹۶
این آقا دائم قاشق به دست دنبال ایران است سیر هم نمی شود ؟
آخرین اخبار