رونمایی از دستگاه هوشمند بازیافت و تفکیک در مبدا

در مراسمی از دستگاه هوشمند بازیافت و تفکیک در مبدا رونمایی شد.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛  مسئول سازمان بسیج علمی و فناوری خراسان رضوی در مراسم رونمایی از دستگاه هوشمند بازیافت و تفکیک در مبدا گفت: تا پایان امسال ۲۰ دستگاه هوشمند بازیافت و تفکیک در مبدا تولید می‌شود و از سال ۹۷ هم سالانه ۶۰ نمونه از این دستگاه تولید می‌شود.

 مجتبی تنها افزود: یکی از سیاست‌های ما در مسئول سازمان بسیج علمی و فناوری خراسان رضوی حمایت از اختراعات با کاربرد و مورد نیاز جامعه بوده که یک حوزه آن محیط زیست است و در این رابطه دستگاه هوشمند بازیافت و تفکیک در مبدا توسط نخبگان استان ساخته شده است.

وی در رابطه با ویژگی‌های این دستگاه، افزود: ویژگی دستگاه هوشمند بازیافت و تفکیک در مبدا در تحویل پسماند مصرفی منزل و خرد کردن آن بوده و هزینه آن در بازیافت کارت شارژ افراد می‌شود تا محصولات مرتبط با آن از بازار‌های بزرگ سپاه و دیگر مجموعه‌ها خریداری کنند.

مسئول سازمان بسیج علمی و فناوری خراسان رضوی ادامه داد: در فرآیند‌های تجاری‌سازی، بهینه‌سازی و صنعتی حمایت‌های لازم را داشتیم و به ازای هر ۵ دستگاه یک دستگاه جمع‌آوری و انتقال تولید شده و به ازای هر دستگاه ۱۰ اشتغال مستقیم و ۱۵ غیرمستقیم و در مجموع ۲۵ اشتغال مستقیم و غیرمستقیم ایجاد شده است.

تنها با بیان اینکه در حال حاضر ۱۰ دستگاه از این محصول تولیدی آماده کار است، گفت: تا پایان امسال ۲۰ دستگاه هوشمند بازیافت و تفکیک در مبدا که زمان اتمام فاز اول است تولید می‌شود و از سال ۹۷ هم سالانه ۶۰ نمونه از این دستگاه در استان تولید می‌شود.

وی با اشاره به اینکه دستگاه هوشمند بازیافت و تفکیک در مبدا یک دستگاه نوآورانه است، تاکید کرد: این محصول نمونه داخلی و خارجی ندارد و برای صادرات آن به داخل و خارج از کشور هم در مراحل بعدی اقدام می‌کنیم.

مسئول سازمان بسیج علمی و فناوری خراسان رضوی گفت: قیمت دستگاه هوشمند بازیافت و تفکیک در مبدا ۳۰ میلیون تومان و درآمد ماهانه سرمایه‌گذار این دستگاه ۳ میلیون تومان است و در جهت توسعه طرح‌های نوآورانه در استان به علاقه‌مندانی که می‌خواهند در زمینه ساخت و تولید دستگاه هوشمند بازیافت و تفکیک در مبدا فعالیت کنند تسهیلات اقتصاد مقاومتی با نرخ ۳۰ میلیون تومان، با اقساط ۶۰ ماهه و با کارمزد ۱۰ درصد اعطا می‌شود.

محمد روحانی مسئول بسیج سازندگی خراسان رضوی، اظهار داشت: بسیج سازندگی خراسان رضوی در حوزه‌های مختلف سازندگی اقدامات جهادی زیادی صورت داده و یکی از شاخص‌ترین اقدامات صورت گرفته خدمات‌رسانی به زلزله‌زدگان و سیل‌زدگان استان در قالب اردو‌های جهادی بود‌ه است.

وی افزود: تسهیلات ویژه‌ای تا سقف ۲۰ میلیون تومان اعطا می‌شود و کمیته سه‌جانبه‌ای با حضور آستان قدس رضوی، کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بسیج سازندگی تشکیل شده و در مجموع وام‌هایی به ارزش ۱۰۰ میلیارد تومان به فعالان مشاغل خرد اعطا می‌شود.

مسئول سازمان بسیج سازندگی خراسان رضوی با بیان اینکه می‌خواهیم به‌گونه‌ای کار کنیم که دست تولیدکننده را بگیریم، ادامه داد: ما فقط اشتغال را در تسهیلات می‌بینیم و موج نقدینگی گسترش یافته که اصل کار ما بر نقدینگی نبوده و نیست تا شاهد تکرار مشکلات پدیده و میزان نباشیم، بلکه به دنبال سرمایه‌گذاری‌ای با سوددهی بالا در حوزه‌ها و صنعت‌های مختلف همچون زعفران هستیم.

نصرالله فرامرزی طراح و مخترع دستگاه هوشمند بازیافت و تفکیک در مبدا، گفت: بحث معضلات محیط زیست و تفکیک از مبدا در کشور‌های مختلف همچون ایران وجود دارد و از ۳ سال پیش تصمیم به ساخت این دستگاه گرفتیم، دستگاهی که در قالب ۸ درگاه ورودی به تفکیک کد‌های بین‌المللی بازیافت ساخته شده است.

وی افزود: این دستگاه مجهز به سیستم پیشرفته پرک‌کننده است و کلیه مبالغ موارد بازیافت شده در بازیافت کار افراد شارژ می‌شود تا بتوانند از بازار‌های مجموعه‌های خرید‌های غیرنقدی را داشته باشند.

طراح و مخترع دستگاه هوشمند بازیافت و تفکیک در مبدا در رابطه با حمایت صورت گرفته از سوی مسئولان، گفت: حمایت بسیج و استانداری بسیار خوب بود و ۱۰۰ درصد نیاز‌ها را پاسخ دادند و از بابت از مسئولان امر تقدیر می‌کنم و برنامه بعد هم به در حوزه‌های فروش، گسترش میزان و ساخت مدل‌های جدید و به‌روز این محصول بوده است.

انتهای پیام// م. ط
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
نوراله محمدی
۱۱:۵۲ ۰۵ تير ۱۳۹۸
سلام.لطفا توضیحات مختصری در رابطه با قیمت و نحوه راه اندازی دستگاههای تفکیک و بازیافت زباله میدهید؟ مرسی