ناصری در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

تغییر اقلیم تهدیدی برای زیستمندان است

رئیس طرح ملی تغییرات آب و هوا سازمان حفاظت محیط زیست گفت:تغییر اقلیم باعث آسیب رساندن  به زیستمندان و نابودی بسیاری از گونه های جانوری و گیاهی شده است.

تغییر اقلیم تهدیدی برای زیستمندان استمحسن ناصری رئیس طرح ملی تغییرات آب و هوای سازمان حفاظت محیط زیست در گفتگو با خبرنگار حوزه محیط زیست گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ بااشاره به تغییراقلیم در منطقه و کشور ایران اظهار داشت : در تمام نقاط دنیا شاهد گرم شدن دمای هوا و تغییراتی هستیم.

وی ادامه داد: کشورهایی مانند عراق، اردن، لیبی و مصر در شرایط بحرانی‌تری نسبت به سایر کشورهای دنیا هستند واین تغییرات اقلیمی یکی از دغدغه‌های مهم این کشورها محسوب می‌شود.

رئیس طرح ملی تغییرات آب و هوای سازمان حفاظت محیط زیست گفت: بسیاری از اتفاقات نامناسب تغییر اقلیمی بر روی کشورهایی  تاثیر گذاشته  است که در معرض خشکسالی و گردو غبار هستند.

وی افزود: تغییر اقلیم گاهی  باعث افزایش بارندگی در برخی مناطق می شود که حوادثی از جمله سیل در این مناطق رخ می دهد.

ناصری با بیان اینکه کشورهای مختلف دنیا دچار تغییر اقلیم شده اند، بیان کرد: وضعیت تغییر اقلیم و افزایش گرما در ایران و سایر کشورها بسیار نگران کننده است چرا که این تغییر اقلیم باعث آسیب رساندن  به زیستمندان و نابودی بسیاری از گونه های جانوری و گیاهی شده است.

وی تصریح کرد: تغییر اقلیم باعث حوادثی همچون آتش سوزی ها ، کم شدن آب های زیرزمینی شده که می تواند زندگی تمام موجودات را مختل کند.

رئیس طرح ملی تغییرات آب و هوای سازمان حفاظت محیط زیست گفت: تمام کشورهای جهان طبق تعهدات بین المللی که دارند باید نسبت به مساله تغییر اقلیم درجهان حساس باشند و از اتفاقات ناگواری که ممکن است روی دهد، جلوگیری  کنند.


انتهای پیام/

تغییر اقلیم یکی از مهمترین خطرات کشور است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار