کشت پاییزه غلات در اراضی کشاورزی خراسان شمالی

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: کشت پاییزه غلات در سطح 191 هزار هکتار از زمین های کشاورزی خراسان شمالی آغاز شد

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد؛ پژمان شهابی مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی اظهار کرد: امسال سطح ابلاغی زیر کشت پاییزه گندم در استان خراسان شمالی، 49 هزار هکتار آبی و 99 هزار هکتار دیم است که سال زراعی گذشته 49 هزار هکتار گندم آبی و 101 هزار هکتار گندم دیم کشت شد.

وی با اشاره به کاهش 5 درصدی سطح ابلاغی زیر کشت گندم در سال زراعی جاری نسبت به سال گذشته گفت: در سال زراعی گذشته 203 هزار تن گندم تولید و 138 هزار تن خرید صورت گرفت که پیش بینی می شود برای سال آینده، 320 هزار تن گندم در این استان تولید و 270 هزار تن خریداری شود.

شهابی با اشاره به کشت پاییزه جو در این استان هم افزود: امسال سطح زیر کشت پاییزه ابلاغی محصول جو در این استان 22هزار هکتار آبی و 21 هزار هکتار دیم است که این میزان در گذشته 20 هزار و 870 هکتار جو آبی و 18 هزار و 180 هکتار جو دیم بود.

معاون امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: سال زراعی گذشته 57 هزار تن جو در استان خراسان شمالی تولید شد که پیش بینی می شود در سال زراعی جاری 90 هزار تن جو در استان تولید شود.

معاون امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: ارقام کشت شده گندم در این استان، پیشگام، پیشتاز، ارم، میهن، سیروان، پارسی، کوه دشت، کریم، باران، رصد و اوحدی و ارقام کشت شده جو شامل بهمن و ریحان، سهند، آبی دشت و صفر سه است.

به گفته شهابی کشت پاییزه غلات در استان خراسان شمالی از 15 شهریور ماه در مناطق سردسیر آغاز شده و تا نیمه اول آذرماه در مناطق گرمسیر ادامه دارد.

انتهای پیام/آ

تولید 90 هزار تن جو سال زراعی در خراسان شمالی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.