با حضور فعالان زیست‌محیطی؛

کشت آزمایشی نهال و بذر حرا در ساحل گناوه با موفقیت انجام شد

به همت فعالان زیست‌محیطی شهرستان گناوه کشت آزمایشی نهال و بذر حرا در ساحل گناوه با موفقیت انجام شد.

کشت آزمایشی نهال و بذر حرا در ساحل گناوه با موفقیت انجام شدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، رئیس انجمن یاوران سبزاندیش طبیعت اظهار داشت: همزمان با برنامه پاکسازی ساحل بندرریگ در آدینه چهاردهم مهرماه جاری، یاوران طبیعت نسبت به جمع آوری بذر و تهیه چند نمونه نهال حرا برای کشت آزمایشی در پسکرانه ساحل بندر گناوه اقدام کردند.

غلامرضا نعمتی با اشاره به کشت آزمایشی موفقیت آمیز درخت حرا در ساحل گناوه گفت: پس از گذشت یک هفته مشاهدات حاکی از کشت و رویش موفقیت آمیز آن‌ها دارد.

وی در ادامه با منحصربفرد خواندن این گیاه و زیبایی دو چندان به اکوسیستم سواحل تصریح کرد: طرح احداث جنگل حرا در برنامه آبان ماه سال جاری این انجمن است. پس از رویش موفقیت آمیز بذر‌ها و سازگاری چند نهال کشت شده با همکاری دوستداران طبیعت شهرستان گناوه به ویژه شهروندان بندرریگ، بذر و نهال‌ها از سطح جنگل حرای بندرریگ برداشت خواهد شد.

وی با اشاره به موقعیت جغرافیایی درنظر گرفته شده برای احداث جنگل حرا با ارزیابی متخصصان این انجمن افزود: در پسکرانه ساحل جنوب غربی بندرگناوه به سمت ساحل روستای گشویی این نهال‌ها کشت می‌شود.

نعمتی این موفقیت را نتیجه تلاش‌های اعضای عملگرای این انجمن در جمعه گذشته دانست و متذکر شد: خیلی‌ها فکرش را نمی‌کردند که انجمن موفق به پاکسازی ساحل خاص بندرریگ شود.

رئیس انجمن یاوران سبزاندیش طبیعت شهرستان گناوه در پایان گفت:، اما در عمل با همکاری دوستداران طبیعت بندرریگ هر چند با مشقت، ثابت کردند در هر شرایطی آماده رهایی پلیدی‌ها از چهره معصوم طبیعت هستند.

انتهای پیام /پ

کشت آزمایشی نهال و بذر حرا در ساحل گناوه با موفقیت انجام شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.