دانشگاه علوم پزشکی؛

بدهی ۵۰ میلیاردی دانشگاه علوم پزشکی به شرکت‎های دارویی

رییس دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: بدهی دانشگاه به شرکت‎های پخش دارویی بیش از ۵۰ میلیارد تومان است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ کوروش ساکی رییس دانشگاه علوم پزشکی لرستان در پانزدهمین گردهمایی معاونت غذا و داروی استان‌های لرستان و خوزستان و اعضای قطب جنوب غرب کشور که در سالن اجتماعات معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان برگزار شد، اظهار کرد: در عرصه بهداشت و درمان گام‌های بزرگی برداشته شده که نمونه آن طرح تحول نظام سلامت است.

وی با بیان اینکه پس از اجرایی شدن طرح تحول نظام سلامت، ناهماهنگی‌هایی بین وزارت کار و تأمین اجتماعی به وجود آمد بطوریکه ۱۱ میلیون نفر به بیمه شدگان اضافه شد بدون اینکه سرانه‌ای برای آنان لحاظ شود، ادامه داد: این موضوع سبب عدم پرداخت مطالبه دانشگاه‎های علوم پزشکی از سوی سازمان‎های بیمه‌گر شده است.

ساکی با بیان اینکه بیمه باید برای بیماری‌های صعب‌العلاج هزینه شود و تنها مختص به یک سرماخوردگی جزئی نباشد، اضافه کرد: این درحالیست که باید بتوانیم از پس بیماری‌های صعب‌العلاج برآئیم چراکه در چنین مواردی بیمه خود را نشان می‌دهد.

ساکی افزود: باید در عمق لایه‌های پایین‌تر جامعه به بیمه بپردازیم و در تامین هزینه‎های بیماران صعب‎العلاجی که برای درمان اقدام به فروش منزل خود می‌کنند یاری‌رسان باشیم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی لرستان تاکید کرد: ایجاد پرونده الکترونیکی برای بیماران از اهداف تحول نظام سلامت است و باید به سمت نظارت الکترونیکی پیش رویم تا از پرت منابع جلوگیری شود.

وی ادامه داد: اجرایی کردن طرح نسخه الکترونیکی برای نظارت بیشتر و جلوگیری از پرت منابع ضرورت دارد و باید به این سمت حرکت کنیم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی لرستان با بیان اینکه به خاطر میزان بدهی‌ها به شرکت‎های پخش دارو از سوی آن‌ها تهدید می‌شویم، یادآور شد: مطالبه دانشگاه از سازمان‌های بیمه‌گر ۲۶۰ میلیارد تومان بوده که بین ۵۰ تا ۶۰ میلیارد تومان آن مربوط به شرکت‌های پخشدارویی است.

ساکی گفت: به واسطه مصرف بیش از حد دارو در کشور نیاز به تصمیم‌گیری سریع‌تری است تا سازمان‌دهی، نظام‌بندی و کنترل بیشتری در این عرصه داشته باشیم.

انتهای پیام/م

۵۰ میلیاردی دانشگاه علوم پزشکی به شرکت‎های دارویی بدهی دارد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.