در نشست خبری کاخ سفید؛

جان کِلی نام خلیج فارس را تحریف کرد

رئیس کارکنان کاخ سفید در نشست خبری روز گذشته خود، نام خلیج فارس را تحریف و از یک عبارت جعلی به جای آن استفاده کرد.

جان کِلی نام خلیج فارس را تحریف کردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ جان کلی، رئیس دفتر کاخ سفید، در نشست خبری خود در حالی که ابتدا نام خلیج فارس را به کار برده بود؛ بلافاصله آنرا با عبارت مجعول خلیج ع رب ی جایگزین کرد. کلی در پاسخ به پرسش خبرنگاری درباره ایران گفت ما شرکای خوبی در منطقه خلیج فارس داریم، (واژه مجعول) خلیج ع رب ی! داریم.

رئیس دفتر کاخ سفید افزود مشخص است ما جنگی داریم که هر روز در آن ضد گروه تروریستی داعش پیروزی حاصل می شود. در 9 ماه گذشته، هر روز آن‌ها از بین می روند و خلافت شان درحال نابودی است. ما می بینیم که آنها تلاش می کنند از عراق فرار کنند و به اروپا و مکان هایی دیگر بروند که البته باید مایه نگرانی اروپا باشد.

جان کلی افزود: درباره ایران باید بگویم شرکای ما در منطقه خاورمیانه روابط نزدیک با ما دارند، روابط بسیار خوبی با ما دارند، ما در آنجا هستیم و جای پای ما در منطقه هست. حضور نیروی دریایی و هوایی ما در منطقه تنها برای نشان دادن عزم و دوستی ما و جلوگیری از هرگونه اقداماتی است که هر کشوری در آنجا ممکن است انجام دهد. این رویکردی است که ما اکنون در قبال ایران داریم. رئیس کارکنان کاخ سفید همچنین مدعی شد: روشن است که دست کم می‌توان گفت رئیس جمهور در قبال مسیر پیش رو در قبال ایران تفکر زیادی کرده است.

پایگاه اینترنتی کاخ سفید متن نشست خبری روز گذشته را به طور کامل منتشر کرده است.

 

انتهای پیام/

وقتی رئیس کارکنان کاخ سفید نام خلیج فارس را تحریف می‌کند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Qatar
سعید
۱۰:۵۶ ۲۱ مهر ۱۳۹۶
خوب البته همه شخصیتهای سیاسی و دیپلماتیک امریکا هم با سواد نیستند
Iran (Islamic Republic of)
سید
۱۷:۲۵ ۲۱ مهر ۱۳۹۶
با حرفت موافقم از رئیس جمهورشون میشه فهمید .
آخرین اخبار