چین: امیدواریم برجام دست نخورده باقی بماند

سخنگوی وزارت خارجه چین با اعلام حمایت مجدد از توافق هسته‌ای ایران، ابراز امیدواری کرد این توافق به شکل کنونی حفظ شود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، چین در واکنش به گزارش‌های انتشار یافته مبنی بر اقدام احتمالی دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، در خودداری از تایید پایبندی ایران به برجام، امروز دوشنبه ابراز امیدواری کرد توافق هسته‌ای ایران همچنان دست نخورده باقی بماند و حفظ شود.

«هووا چونینگ»، سخنگوی وزارت امور خارجه چین، امروز طی سخنانی در کنفرانس مطبوعاتی در پکن با بیان این مطلب اعلام کرد توافق هسته‌ای ایران مثال خوبی است از اینکه می‌توان مسائل بین المللی را از طریق مسالمت‌آمیز و مذاکره حل و فصل کرد.

او افزود: «توافق هسته‌ای ایران نقش مثبت و مهمی در تضمین منع اشاعه تسلیحات هسته‌ای و نیز حفاظت و صیانت از صلح و ثبات در منطقه خاورمیانه ایفا کرده است و ما امیدواریم برنامه جامع اقدام مشترک همچنان حفظ شود و صادقانه به مورد اجرا در بیاید.»

این در حالیست که یک مقام آمریکایی که خواست نامش فاش نشود هفته گذشته اعلام کرده بود انتظار می‌رود ترامپ در تبیین راهبرد وسیع‌تر دولت خود در قبال ایران، در مسیر رویارویی هر چه بیشتر با تهران گام بردارد. دولت ترامپ همواره از اقدامات ایران در منطقه خلیج فارس انتقاد می‌کند.

مقامات ایرانی همواره تاکید کرده‌اند که این کشور نخستین طرفی نخواهد بود که توافق هسته‌ای را نقض می‌کند.

اگر ترامپ از تایید پایبندی ایران به توافق هسته‌ای خودداری کند، کنگره ۶۰ روز فرصت خواهد داشت تا درباره بازگشت مجدد تحریم‌های تعلیق شده بر اساس برجام علیه تهران تصمیم‌گیری کند. چشم‌انداز اقدام ترامپ برخی از متحدان آمریکا را نگران ساخته است.

انتهای پیام/

اعلام حمایت مجدد چین از برجام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار