مهاباد اولین شهرستان برای اجرای پروژه کلان آبرسانی به روستاهای کم آب

رئیس اداره آب و فاضلاب روستایی از اجرای پروژه آبرسانی به روستاهای کم آب شهرستان مهاباد خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد ،کمال نالوسی  گفت : از محل اعتبارات استانی برای این پروژه 800 میلیون تومان مصوب شده است و از محل اعتبارات توازن نیز 2.5 میلیارد تومان برای اجرای پروژه های آبرسانی و نیمه تمام مصوب شده است.

وی افزود: 35 روستای مهاباد در ماههای گذشته با مشکل جدی کم آبی روبه رو بوده اند که مشکلات تعدادی از آنها رفع شده و در حال حاضر 24 روستای این شهرستان با مشکل کم آبی روبه رو هستند.

نالوسی تصریح کرد: در مطالعات اولیه 118 روستا در این طرح قرار گرفته بودند ولی در مطالعات ثانویه این تعداد به 137 روستا افزایش یافته است که با اجرای این پروژه مشکل کم آبی در بخش مرکزی، دهستان های آختاچی غربی(جاده برهان)، شهرویران و مکریان غربی رفع می گردد و اجرای این پروژه در بخش خلیفان کل دهستان کانی بازار و بخش از دهستان منگور شرقی را شامل می شود.

رئیس اداره آب و فاضلاب روستایی در ادامه به پروژه های نیمه تمام روستاهای زنده قول، قلاجوغه، کانی کوتر و قره قشلاق اشاره کرد و گفت: بخشی از این پروژه ها از سال 89 نیمه کاره بودند که با تخصیص بودجه 700 میلیون تومانی دوباره شروع بکار و بخش از آنها به بهره برداری رسیده و بخشی دیگر در آینده به بهره برداری می رسند.

در حال حاضر 85.2  درصد از جمعیت روستایی شهرستان  مهاباد تحت پوشش آبرسانی قرار دارد که جمعیتی بالغ بر 57 هزار نفر را شامل می شود.

انتهای پیام/ع

آبرسانی به روستاهای بخش مرکزی و خلیفان مهاباد

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.