استاندار کرمانشاه؛

وجهه‌ی «مردمی بودن» اربعین را حفظ کنیم

نشست ستاد اربعین استان به ریاست بازوند استاندار کرمانشاه و با شرکت اعضای این ستاد برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ در این نشست که ریاست آن را استاندار کرمانشاه بر عهده داشت، ابتدا جعفر همتی جانشین استاندار در ستاد اربعین گزارشی از فعالیت کمیته‌های ستاد اربعین داد و مسائل و مشکلات پیش رو را تشریح کرد.
در ادامه اعضای ستاد اربعین و تنی چند از فرمانداران استان گزارشی از اقدامات و میزان آمادگی خود را برای میزبانی زائرین اربعین ارائه دادند.
در این نشست دو ساعته بازوند استاندار کرمانشاه ضمن تأکید بر لزوم حسن خلق در میزبانی زائرین اربعین خاطرنشان ساخت: میزبانی زائرین اربعین حسینی کاری حساس و ارزشمند است و نحوه‌ی رفتار عوامل اجرایی با زائرین باید کاملا با احترام باشد.
استاندار کرمانشاه در ادامه سرچشمه فرهنگ ایثار و شهادت را در واقعه عاشورا عنوان نمود و افزود: مدیریت جهادی ریشه در فرهنگ ایثار و شهادت دارد و همه باید کمک کنیم و وارد عرصه‌ی عمل شویم تا میزبانی سرافراز برای زائرین حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام باشیم.
بازوند همچنین درخصوص لزوم‌اتکای مدیران استان به توانمندی‌های موجود گفت: در نظام اداری استان باید این موضوع تبدیل به فرهنگ شود که هر مدیری باید بتواند خودش مشکل حوزه کاری خود را حل کند و منتظر کمک دیگران نباشد و این موضوع در میزبانی اربعین نیز مصداق دارد.
رییس ستاد اربعین استان در بخشی دیگر از صحبت‌های خود ضمن تأکید بر حفظ وجه «مردمی بودن» اربعین خاطرنشان ساخت: از فرمانداران و دستگاه‌های اجرایی انتظار داریم با خلاقیت و برنامه ریزی مطلوب نقش مردم را در میزبانی از زائرین اربعین پررنگ کنند و اگر مدیران در کنار مردم عملکردی مطلوب در میزبانی اربعین داشته باشند، می‌توانیم سال آینده ظرفیت پذیرش زوار را تا دوبرابر افزایش دهیم.
بازوند در پایان با تأکید مجدد بر استفاده از ظرفیت‌هایی که اربعین برای استان به وجود می‌آورد، گفت: از مدیرکل میراث فرهنگی استان میخواهم با برپایی نمایشگاه در مسیر، زمینه معرفی صنایع دستی استان را به زوار فراهم کند.

 

انتهای پیام/پ

 

نشست ستاد اربعین در کرمانشاه

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار