نماینده سابق سازمان ملل در افغانستان:

دولت افغانستان و طالبان در مذاکرات صلح فقط نقش نظارتی داشتند

نماینده سابق سازمان ملل در افغانستان گفت: با اینکه در چندین گفتگوی صلح، نمایندگان حکومت افغانستان و طالبان حضور داشتند اما فقط نقش نظارت کننده داشته اند.

دولت افغانستان و طالبان در مذاکرات صلح فقط نقش نظارتی داشتندبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، «کای آیده»، نماینده سابق سازمان ملل در افغانستان گفت: بسیار مهم است که پاکستان در روند گفتگوهای صلح افغانستان دخیل باشد و حکومت افغانستان نباید نقش پاکستان را نادیده بگیرد.

وی افزود: موضوع ضروری دیگر این است که اسلام آباد نباید نقش تخریب کننده را در مذاکرات صلحح افغانستان ایفا کند.

آیده با بیان اینکه صلح در افغانستان امکان پذیر است اظهار داشت: مشکل افغانستان تنها راه حل نظامی ندارد. همه می‌دانیم که حل بحران تنها از راه گفتگوهای صلح امکان پذیر است اما این کاری دشوار و زمان‌گیر است.

به باور وی، با اینکه در چندین گفتگوی صلح، نمایندگان حکومت افغانستان و طالبان حضور داشتند اما فقط نقش نظارت کننده داشته اند.

نماینده سابق ساطمان ملل در افغانستان بر این باور است که جنگ افغانستان راه حل نظامی ندارد اما تا فشارهای نظامی در کنار فشارهای سیاسی نیاید، از سر گیری گفتگوهای صلح با مخالفان، بیش از نمایشی برای باج گیری و فریب افکار عمومی نخواهد بود.

گفتنی است که در جریان هفته جاری، نشست چهار جانبه صلح در مسقط، پایتخت عمان برگزار می شود و قرار است پاکستان نقش کلیدی در این نشست داشته باشد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار