معاون قضایی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری فارس خبر داد؛

افزایش ۱۹.۲ درصدی پرونده‌های جرائم آب

معاون قضایی دادگستری استان فارس از افزایش ۱۹.۲ درصدی پرونده‌های مربوط به جرائم آب خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ احمد رحمانیان معاون قضایی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان فارس گفت: در ۶ ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه پارسال تعداد پرونده‌های مربوط به جرائم آب در استان فارس ۱۹.۲ درصد افزایش یافته است.

وی افزود: در دو سال گذشته ۶ هزار و ۶۷ فقره پرونده در رابطه به بهره‌برداری غیرمجاز از آب در استان فارس تشکیل شده که همه این پرونده نیز منتهی به صدور حکم شده است.

رحمانیان ادامه داد: خشکسالی و بحران آب در استان فارس سبب ایجاد فرونشست‌های ۵۴ میلی‌متری در دشت‌های این استان شده که به گفته کارشناسان بیشترین میزان فرونشست در جهان محسوب می‌شود و عمق چاه‌های فارس در برخی مناطق به ۵۱۰ متر رسیده است.

وی با بیان اینکه اقتصاد استان بر پایه کشاورزی است و وابستگی شدید به منابع آب دارد، اظهار داشت: وقتی آب نباشد شاهد کوچ روستاییان به شهر‌ها خواهیم بود و اگر وضع مصرف آب به همین منوال پیش رود در سال‌های آینده بسیاری از روستا‌ها خالی از سکنه می‌شوند.

معاون قضایی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری فارس با اشاره به اینکه مهاجرت روستاییان به شهر‌ها سبب گسترش حاشیه‌نشینی می‌شود و حاشیه‌نشینی نیز جرائم اخلاقی و مالی را دارد، تصریح کرد: بیشتر مهاجرین آب، افراد بیکار هستند و بیکاری نیز آسیب فقر را به دنبال دارد و فقر نیز سبب ایجاد جرم می‌شود.
انتهای پیام/ر

بیشترین میزان فرونشست در جهان مربوط به فارس است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار