25 هزار و 900 خانوار سالمند تحت پوشش کمیته امداد خراسان شمالی

معاون حمایت کمیته امداد خراسان شمالی گفت:هم‌اکنون بیش از 25 هزار و 900 خانوار سالمند با جمعیت 34 هزار نفر تحت حمایت کمیته امداد خراسان شمالی قرار دارند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  ازبجنورد؛ حسن نعمتی معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان خراسان شمالی افزود: هم‌اکنون بیش از 25 هزار و 900 خانوار سالمند با جمعیت 34 هزار نفر تحت حمایت کمیته امداد خراسان شمالی قرار دارند که این رقم 35 درصد سالمندان کل استان را شامل می‌شود.

وی بابیان اینکه هم‌اکنون یک‌سوم از سالمندان این استان تحت حمایت‌های کمیته امداد قرار دارد، گفت: این سالمندان به دلایل همچون ازکارافتادگی، بیماری، بی‌سرپرستی و نیازمند بودن تحت حمایت این نهاد قرارگرفته‌اند.

نعمتی افزود: طبق آخرین آمار در مجموع 32 هزار و 500 خانوار نیازمند استان خراسان شمالی تحت حمایت این نهاد قرار دارند.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان خراسان شمالی گفت: کمیته امداد خراسان شمالی ماهیانه بیش از یک میلیارد و 500 میلیون تومان کمک ‌معیشت به‌حساب سالمندان این نهاد واریز می کند.

نعمتی گفت: این نهاد برای حمایت از سالمندان برنامه متنوعی همچون ارائه خدمات ویژه درمانی، برگزاری اردوهای زیارتی، کمک‌های مالی بلاعوض و وام کارگشایی، پرداخت کمک ‌هزینه نگهداری از بیماران زمین ‌گیر، ایجاد اشتغال به سالمندان دارای توان جسمی را در برنامه دارد.

وی ادامه داد: 228 نفر از سالمندان تحت حمایت این نهاد زمین‌گیر هستند که کمیته امداد ماهیانه 100 هزار تومان برای نگهداری از آنها پرداخت می‌کند.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان خراسان شمالی به سایر برنامه‌های بهداشتی و درمانی کمیته امداد در حمایت از سالمندان اشاره کرد و افزود: ارائه خدمات درمانی و بهداشتی و همچنین اجرای طرح غربالگری برای درمانی بیماری های این افراد در حال اجرا است.

انتهای پیام/آ

حمایت کمیته امداد خراسان شمالی از سالمندان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.