پیروزبخت:

سهم ایران در تجارت حلال ناچیز است/3200 آسانسور مورد بازرسی قرار گرفت

رییس سازمان ملی استاندارد با بیان اینکه سهم ایران در تجارت جهانی حلال ناچیز است، گفت: علامت استاندارد حلال در سال89 به تصویب رسید.

سهم ایران در تجارت حلال ناچیز استبه گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،نیره پیروز بخت رییس سازمان ملی استاندارد در آیین روز جهانی استاندارد با بیان اینکه کیفیت کالا و خدمات روبه افزایش است،اظهار کرد: براساس فرمایش مقام معظم رهبری و سیاست های اقتصاد مقاومتی توسعه پوشش کالای استاندارد در همه محصولات با همکاری دستگاه های مختلف از بدو ریاست سازمان در حال پیگیری است و بدین منظور برنامه ریزی گسترده ای داریم.

وی افزود: تا کنون هزار کالا مشمول استاندارد اجباری هستند و چند کالا شامل استاندارد تشویقی هستند .

به گفته پیروزبخت دولت با حمایت معاون اول رییس جمهور بحث اجباری شدن استاندارد برای تمامی کالا و خدمات مطرح کرد که این ابلاغیه تقطه قوتی برای پیش بردن بحث خود اظهاری بود.

این مقام مسوول با بیان اینکه سهم ایران در تجارت جهانی حلال ناچیز است، گفت: علامت استاندارد حلال در سال89 به تصویب رسید که انتظار می رود با همکاری تمامی دستگاه ها از موازی کاری جلوگیری شود.

به گفته وی از 2هزار میلیارد دلار تجارت حلال در دنیا سهم ناچیزی به ایران اختصاص دارد.

رییس سازمان ملی استاندارد در بخش دیگر سخنان خود از نظارت بر 2400جایگاه سی ان جی در کشور خبر داد و گفت: اکنون از این میزان جایگاه که مورد کنترل و بازرسی قرار گرفت 1600جایگاه نسبت به رفع نواقص خود اقدام کردند و همچنین 130واحد به دلیل عدم برخورداری از حداقل استاندارد فعالیت آنها قطع شد به گونه ای که اکنون رقم این جایگاه به کمتر از 15تقلیل یافته است .

پیروز بخت ادامه داد: براساس قانون اصلاح الگوی مصرف حدود 1816 گواهی انطباق معیار مصرف انرژی برای فرآیند ها و سامانه صنعتی را در دستور کار خود قرار دادیم.

 وی با اشاره به اینکه در ارتباط با بحث هوای پاک 350 موتورخانه دولتی را بازرسی قرار دادیم، بیان کرد:  پس از بررسی و کنترل های لازم نسبت به رفع مشکلات موتورخانه های دولتی اقدام خواهد شد.

 پیروز بخت با اشاره به خطرات آسانسورها و نگرانی  معاون اول رییس جمهور ازحادثه دانشگاه صنعتی شریف افزود: در شش ماه نخست سال 3200 آسانسور ساختمان های عمومی و تجاری مورد بازرسی قرار گرفت.

 این مقام مسوول در پایان سخنان خود گفت: با وزارت جهاد کشاورزی همکاری خوبی در بحث محصولات ارگانیک و باقی مانده سموم صورت گرفته است.

انتهای پیام/

جزییات صحبت های پیروزبخت در آیین روز جهانی استاندارد 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار