مدیر کل آموزش و پرورش فارس خبر داد؛

ارسال بیش از ۸ هزار اثر به مسابقه بین المللی عکاسی میکروسکوپی و ماکروسکوپی

مدیر کل آموزش و پرورش فارس از ارسال ۸ هزار و ۶۰۰ اثر از ۸۰ کشور جهان به نخستین مسابقه بین المللی عکاسی میکروسکوپی و ماکروسکوپی کشور خبر داد.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ حمید رضا آذری مدیر کل آموزش و پرورش فارس در اختتامیه نخستین مسابقه بین المللی عکاسی میکروسکوپی و ماکروسکوپی کشور که در شهرستان داراب برگزار شد، گفت: برگزاری چنین رقابت‌هایی می‌تواند موجب شناسایی استعداد‌های نخبه و برقراری تعامل بین المللی در بین دانش آموزان داخل و خارج از کشور شود.

وی ادامه داد: دانش آموزان نخبه و با استعداد زیادی در کشور و استان فارس داریم که از توانایی‌های بسیار بالایی در زمینه‌های مختلف برخوردارند که باید آن‌ها را به خوبی پرورش داد.

این مراسم با حضور آیت الله مجتبی ملکی مشاور وزیر و دبیر ستاد همکاری حوزه و آموزش و پرورش، مهدی وحدانی مسئول پایگاه اطلاعات دانش آموزان خارج از کشور و جمعی از مسئولین آموزش و پرورش استان و شهرستان داراب برگزار شد.

در این مراسم رئیس آموزش و پرورش داراب نیز بیان کرد: این دوره از مسابقات به ابتکارمدرسه استعداد‌های درخشان داراب و با هدف توجه به کار‌های عملی و آزمایشگاهی، ایجاد انگیزه و استعداد یابی دانش آموزان انجام شد.
روح اله فیروزی ادامه داد: برای شرکت در این مسابقات در ابتدا بخشنامه‌ای به ۸۰ کشور جهان ارسال شده که حاصل آن ارسال ۸ هزار و ۶۰۰ اثر و عکس از ۲ هزار و ۴۰۰ نفر به دبیرخانه این مسابقه بود.

وی تصریح کرد: شرکت کنندگان از اقصی نقاط کشور و خارج از کشور در قالب یک هزار و ۲۰۰ ایمیل آثار خود را برای دبیرخانه این مسابقه ارسال کردند که در پایان ۴۱ اثر شامل ۱۲ اثر دانش آموزی از داخل و ۱۲ اثر دانش آموزی از خارج از کشور، ۱۰ اثر همکار فرهنگی داخل کشور و ۷ اثر همکار فرهنگی خارج از کشور به عنوان آثار برتر معرفی شدند.
روح اله فیروزی گفت: این مسابقه در دو بخش داخل و خارج از کشور برگزار شد که بر اساس دستورالعمل آن دانش آموزان مقطع متوسطه اول و دوم و دبیران زیست شناسی، زمین شناسی، علوم تجربی و معاونین فناوری می‌توانستند در این مسابقات شرکت کنند.

محسن خوشحال دبیر مسابقه بین المللی عکاسی میکروسکوپی و ماکروسکوپی نیز بیان کرد: در این مسابقه ۲ هزار و ۴۰۰ نفر با ۸ هزار و ۶۰۰ اثر از کشور‌هایی از جمله روسیه، امارات، ترکیه، لبنان، هند، پاکستان، دبی و آذربایجان شرکت کردند که از میان این آثار ۴۱ اثر انتخاب و به صاحبان آن‌ها هدایایی اهدا شد.

انتهای پیام/ن

مسابقه بین المللی عکاسی میکروسکوپی و ماکروسکوپی در فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار