امام جمعه اهواز؛

سود داشتن برجام برای ایران عامل پایبندی به آن

خطیب نماز جمعه اهواز پایبندی به برجام را در گرو سود داشتن آن برای ملت ایران عنوان کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، آیت الله سید محمد علی موسوی جزایری، امام جمعه اهواز در خطبه های نماز جمعه این هفته در مصلای مهدیه امام خمینی (ره) این شهرستان اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب فرمودند هیچ وقت ما برای نقض برجام پیش قدم نمی شویم، ما تعهد کردیم و بر سر تعهد خود ایستاده ایم اما اگر آمریکا این تعهد را پاره کند آن وقت پاسخ سخت و دندان شکنی به آمریکا می دهیم.

وی افزود: اتحادیه اروپا، چین و روسیه ادعا می کنند که ما کار آمریکا را قبول نداریم و پشتیبان برجام هستیم، صرف اینکه بگویند حق به جانب شماست فایده ای ندارد باید تصمیم عملی در برابر فشارهای آمریکا بگیرند.

آیت الله موسوی جزایری تصریح کرد: اگر این اقدام را انجام ندادند موضع ما این است که تا زمانی بر این تعهد پایبندیم که برای ما سودی دارد، اگر نداشته باشد به فراموشخانه تاریخ سپرده می شود و هر آنچه بتوانیم در تولید انرژِی هسته ای کوتاه نمی آییم و بالاترین کار را در این رابطه انجام می دهیم.

نماینده ولی فقیه در خوزستان در ادامه به کنترل کرکوک به وسیله نیروهای دولت عراق اشاره کرد و اذعان داشت: این امر با کمک ایران و الطاف الهی به وقوع پیوست و ضربه شکننده ای برای دشمن و پاسخ کوبنده ای بر حمایت شیطانی رژیم صهیونیستی بود و معلوم شد این رژیم جعلی هیچ غلطی نمی تواند بکند.

خطیب نماز جمعه اهواز در ادامه با گرامیداشت یکم آبان، سالروز وفات آیت الله سید مصطفی خمینی گفت: این حادثه تحولی در ملت ایجاد کرد و نخستین جرقه ای بود که انقلاب اسلامی را به پیش برد.

آیت الله سید محمد علی موسوی جزایری همچنین به اعتراض شدید امام خمینی (ره) در 4 آبان 1343 به تصویب قانون کاپیتالاسیون اشاره و بیان کرد: این قانون به معنای مصونیت تبعه آمریکا در ایران بود و ایشان در مقابل این مصوبه استعماری قیام کرد که این قیام منجر به تبعید امام راحل(ره) شد.

امام جمعه اهواز با بیان اینکه نباید این موضوعات و وقایع را فراموش کنیم اذعان داشت: امروز به برکت انقلاب اسلامی مستقل هستیم.

وی همچنین با اشاره به آغاز راهپیمایی زائران اربعین حسینی، بر فراهم کردن اقدامات لازم و پذیرایی هر چه بهتر از این زائران در خوزستان تاکید کرد.

انتهای پیام/گ

سود نداشتن برجام برای ایران برابر با فراموشی آن

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار