هاشمى زاده در گفت‌و با باشگاه خبرنگاران جوان تشريح كرد:

امكانات رفاهى استانداری خوزستان برای زائران در مراسم پیاده روی اربعین

معاون عمرانی استاندار خوزستان آخرین وضعیت فراهم سازی طرح‌های عمرانی استان متبوعش را برای برگزاری مراسم اربعین تشریح کرد.

طرح‌هاى عمرانى و امكانات رفاهى خوزستان در مراسم اربعينفرامند هاشمى زاده معاون عمرانى استاندار خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار دولت گروه سیاسى باشگاه خبرنگاران جوان، درباره فراهم سازى زیرساخت‌هاى عمرانى زائران اربعین اظهار کرد: اقدامات گسترده‌اى براى ایجاد زیرساخت‌هاى مراسم اربعین در دست انجام است.

وى افزود: تعریض و چهار بانده کردن جاده سوسنگرد به چذابه، احداث جاده ترانزیت کالا که همزمان با آغاز اربعین تا بحث مبادله کالا ادامه پیدا کند، انجام طرحى براى سرعت عبور زائران و استقرار خودروهاى آنها در پارکینگ، احداث جاده براى عبور پیاده زائران و مسیر استقرار مواکب، انتقال خط آب از استان به مرز چذابه و احداث شبکه توزیع آب در محل استقرار مواکب و مسیر پیاده زائران از جمله اقدامات رفاهى انجام شده براى زائران است.

هاشمى زاده یادآور شد: همچنین در طرح‌هایی از قبیل احداث خط انتقال فاضلاب و جمع آورى فاضلاب و پسابهاى موجود در محل استقرار مواکب، استقرار مخابرات و پوشش‌هاى ارتباطی واى فاى و تلفن‌هاى همراه، استقرار سازمان‌هاى خدماتى از جمله شهردارى، هلال احمر، امداد و درمان و احداث سرویس‌هاى بهداشتى و حمام در طول مسیر، تلاش کردیم امکانات لازم را براى زائران فراهم کنیم.

معاون عمرانی استاندار خوزستان گفت: معاون عمرانی وزیر کشور از مرزهای خروجی کشور و مرز شلمچه و چذابه بازدید و دستورهای لازم را برای ایجاد بستر مناسب زائران صادر کرد، همچنین جلسه‌ای با حضور اعضای ستاد مرکزی و استانی اربعین در دو مرز خوزستان تشکیل شد و ضمن بررسی آمادگی‌ها، نواقص و کاستی ها نیز مشخص و به استانها و شهرستانهای معین هم ابلاغ شد.

وی تصریح کرد: در اهواز جلسه‌ای با حضور شهرداران استان و رؤسای شورای اسلامی شهرهای استان تشکیل و مسائلی از قبیل عمران و مدیریت شهری مطرح شد، همچنین هماهنگی‌های لازم را در حوزه مدیریت شهری بررسی کردیم.

هاشمی زاده با اشاره به زمان خروج زائران اربعین از مرزهای شلمچه و چذابه اظهار کرد: اکنون زائران در حال خروج از مرزهای شلمچه و چذابه هستند اما اوج تردد زائران 7 یا 8 روز مانده به آغاز اربعین است.

معاون عمرانی استاندار خوزستان اضافه کرد: اکنون خودروهای زائران در پارکینگ‌های مرز شلمچه مستقر شده است و زائران هم به کربلا مشرف شدند.

انتهاى پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار