رئیس دانشگاه جیرفت؛

تجهیز و آماده سازی آزمایشگاه های مهندسی برق در دانشگاه جیرفت

رئیس دانشگاه جیرفت خبر داد:بزودی آزمایشگاه های مهندسی برق دانشگاه جیرفت با اعتباری بالغ بر 3 میلیارد ریال تجهیز می شوند.

تجهیز و آماده سازی آزمایشگاه های مهندسی برق در دانشگاه جیرفتبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ،شاپور کوهستانی رئیس دانشگاه جیرفت گفت:با رعایت استانداردهای آموزشی و پژوهشی و افزایش انگیزه بین دانشجویان امسال شاهد افتخار آفرینی دانشجویان مقطع کارشناسی رشته مهندسی برق دانشگاه بودیم.

وی افزود:دانشجویان گروه مهندسی برق که علاقه مند به فعالیت پژوهشی و تحقیقاتی در زمینه ساخت و تولید محصول بودند در قالب یک پروژه تحقیقاتی با عنوان "ساخت مدل بهبود یافته موتور الکتریکی DC" ساماندهی شدند که با تلاش و همت این گروه تحقیقاتی نمونه اولیه موتور الکتریکی فوق تهیه و با موفقیت آزمایش شده است و سایر مراحل تحقیقات روی آن ادامه دارد.

کوهستانی تصریح کرد: در صورت به نتیجه رسیدن پروژه فوق تلفات آهنی و مسی موتور DC کاهش یافته و در نتیجه راندمان آن افزایش می‏ یابد.

رئیس دانشگاه جیرفت از پذیرش و ارائه مقاله دانشجویان گروه مهندسی برق این دانشگاه در ، سی و دومین کنفرانس بین المللی برق (PSC) در محل پژوهشگاه نیرو تهران، دومین کنفرانس بین المللی مهندسی برق در محل دانشگاه خوارزمی، و پنجمین کنفرانس انرژی بادی ایران در محل وزارت نیرو خبر داد.

وی همچنین ارائه بیش از پنج مقاله دیگر به کنفرانس شبکه های هوشمند انرژی در محل دانشگاه شهیدرجایی و دومین کنفرانس ملی محاسبات نرم در محل دانشگاه گیلان را در طی یک سال اخیر توسط دانشجویان گروه مهندسی برق دانشگاه بی نظیر دانست.

رئیس دانشگاه جیرفت گفت: باجذب اعضای هیئت علمی متخصص، جوان و با انگیزه در گروه مهندسی برق مقالات متعددی را در مجلات معتبر بین المللی به چاپ رسانده‏ اند و هم اکنون به عنوان دبیر و داور مجلات معتبر بین المللی ISI فعالیت می کنند.

کوهستانی تصریح کرد: این مهم باعث شده بیش از 50 درصد دانشجویان کارشناسی رشته برق دانشگاه جیرفت در سال جاری در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه ‏های معتبر خارجی و داخلی مانند دانشگاه دوسلدورف آلمان و دانشگاه تبریز پذیرفته شوند که یک افتخاربسیار بزرگ برای جامعه دانشگاهی بویژه گروه مهندسی برق دانشگاه جیرفت محسوب می شود .

رئیس دانشگاه جیرفت با بیان این مطلب که از طرح های دانش بنیان به صورت ویژه حمایت خواهیم کرد افزود: دانشجویانی که طرح و ایده دانش بنیان داشته باشند می توانند با ارائه طرح و ایده خود از حمایت های مادی و معنوی دانشگاه بهره مند شوند.

وی گفت:3 میلیارد ریال اعتبار برای تجهیز آزمایشگاه های دانشکده فنی و مهندسی اختصاص داده شده است که امیدواریم با تجهیز آزمایشگاه‏ های مهندسی برق در زمینه کنترل صنعتی و ابزار دقیق بستری جدید جهت آموزش و آماده سازی نیروهای متخصص جهت فعالیت در صنعت برق به ویژه در منطقه جنوب استان کرمان فراهم شود.

کوهستانی افزود: صنعت برق جنوب استان کرمان در سال های آینده نیازمند نیروهای متخصص بومی خواهد بود که امیدواریم دانشگاه جیرفت با تربیت نیروی انسانی خلاق و با انگیزه ،زمینه پیشرفت و توسعه صنعت برق منطقه را فراهم سازد.
انتهای پیام/ح

دانشگاه جیرفت در بخش فنی ومهندسی تجهیز شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار