دبیر بیست و چهارمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان:

افزایش ۱۵ درصدی بودجه جشنواره تئاتر کودک و نوجوان

دبیر بیست و چهارمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان همدان از افزایش ۱۵ درصدی بودجه جشنواره تئاتر کودک و نوجوان در همدان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ مریم کاظمی، دبیر بیست و چهارمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان همدان با اشاره به اهمیت افزایش کیفی برنامه‌ها و اجرای نمایش‌ها در سالن‌های مناسب گفت: البته وضعیت تعداد سالن‌ها نسبت به گذشته تغییری نکرده است وهمیشه مشکلات وجود دارد که باید این مشکلات را رفع شود.افزایش ۱۵ درصدی بودجه جشنواره تئاتر کودک و نوجوان

وی ضمن ارائه گزارشی از جشنواره بیست و چهارم عنوان کرد: پس از انتشار فراخوان 67 اثر در بخش نمایشنامه‌نویسی که به دبیرخانه ارسال شد در نهایت 10 اثر برگزیده توسط داوران انتخاب شد که این آثار با راهنمایی اساتید نمایشنامه‌نویسی قرار است به سطح کیفی بهتری برسد.

کاظمی افزود: در بخش خیابانی 169 طرح به دست ما رسیده بود که پس از ارزیابی داوران 31 اثر برای بخش نهایی انتخاب شدو همچنین در بخش خردسال از میان 73 طرح رسیده به دبیرخانه 21 طرح انتخاب شده بود که پس از بازبینی نهایی تعداد آثار برگزیده به 7 اثر رسید.

دبیر بیست و چهارمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان همدان با اشاره به اینکه در سطح بودجه جشنواره نمی‌تواند انقلابی به پا کند، اظهار داشت: تلاش می‌کنم کاستی‌ها کمتر شود هر چند کیفیت باید اصل و اساس جشنواره باشد ، اینکه نمایش‌ها خوب و شرکت کنندگان با کیفیت و سالن‌ها استاندارد باشد خواسته ما نیز هست.

کاظمی با تأکید بر این باور نیست داور کودک و نوجوان در جشنواره تئاتر باشد گفت: این اتفاق تنها باید در جشنواره‌های فیلم بیافتد درحالیکه تئاتر تخصصی است و مرتبط با فیلم نیست.

وی درباره انتقاداتی مبنی بر نامناسب بودن پوستر جشنواره گفت: با توجه به شعار جشنواره «کودکی همسفر قصه‌ها» این پوستر ساخته شده است من این ایده را دوست دارم اما فکر نمی‌کردم که حیوانات هم ایرانی و خارجی دارند.

دبیر بیست و چهارمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان همدان درباره بودجه جشنواره گفت: این بودجه امسال 15 درصد نسبت به گذشته افزایش داشته و هشتصد میلیون تومان توسط مرکز هنرهای نمایشی و بیش از یک میلیارد تومان توسط استان همدان تأمین شده است.

مدیر کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان همدان نیزبا اشاره به  انتقادات خبرنگاران مبنی بر وضعیت سالن‌های تئاتر همدان گفت: زیرساخت های همدان کم نیست ، مرکز ما به خوبی عمل می‌کند.

فاضل عبادی ادامه داد امسال 200 میلیون تومان برای تجهیزات سالن‌ها هزینه شده است و محل اسکان مهمانان جشنواره نیز هتل باباطاهر است که امسال شرایطش تقویت شده است که امسال ما با همان هشت سالن میزبان جشنواره هستیم.

انتهای پیام /غ

بیست و چهارمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان همدان

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.