اردوغان: رؤیای رسیدن به قدرت با دشمنی با اسلام، سران اروپا را به جایی نخواهد رساند

رئیس جمهور ترکیه گفت به علت سیاست های اروپا، آینده تاریکی در انتظار اروپایی ها است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، شبکه تلویزیونی الجزیره مباشر، لحظاتی پیش در خبر فوری گزارش داد: رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه گفته است کشتارها در میانمار شبیه کشتارهایی است که در بوسنی و هرزگوین رخ داد.

همچنین رئیس جمهور ترکیه در ادامه سخنان خود با انتقاد از گسترش نژادپرستی در کشورهای اروپایی هشدار داد آینده تاریکی در انتظار این کشورهاست.

رجب طیب اردوغان در مراسم گرامیداشت علی عزت بیگویچ، نخستین رئیس جمهور بوسنی و هرزگوین، در آنکارا گفت: ما مانند مردم بوسنی، ملتی هستیم که تاریخ خود را با خون خودمان نوشته ایم و جوانان مان را برای رسیدن به آزادی فدا کرده ایم. از سران اروپا می خواهیم که اقدامات علیه ترکیه را متوقف کنند و به مسیر درست بازگردند. دامن زدن به احساسات ضد بیگانگان به نفع هیچ کسی نیست. از اهداف راهبردی خود دست نخواهیم کشید و به زودی، کسانی که تصور می کردند می توانند ما را به زانو درآورند، خواهند فهمید که مرتکب اشتباه بزرگی شده اند. رؤیای رسیدن به قدرت با دشمنی با اسلام، هیچ یک از سران اروپا را به جایی نخواهد رساند.

اردوغان افزود: کسانی که در گذشته وحشی گری‌ها در بوسنی را نادیده گرفتند، امروز در برابر جنایت های وحشیانه در میانمار سکوت کرده اند. دیر یا زود ترکیه به نتیجه سیاست های درستش خواهد رسید. ما هرگز در برابر کسی زانو نخواهیم زد و ابزاری در دست هیچ کسی نخواهیم بود و به هیچ کسی اجازه نخواهیم داد به کشور ما تعرض کند. نمی پذیریم که بازیچه دست دیگران و مجری توطئه هایی باشیم که آنها برنامه ریزی می کنند. ترکیه نیازی به اتحادیه اروپا ندارد و این اتحادیه اروپاست که به ترکیه نیاز دارد. دانشگاهیان و سیاستمداران اروپایی مسئول آنچه در کشورهایشان رخ می دهد هستند؛ زیرا سیاست های نادرست نتیجه مثبتی برای اروپا و کشورهای غربی نخواهد داشت. تبعیض نژادی به مسئله ای عادی در اروپا تبدیل شده است و عدالت در اروپا در حال مرگ است. به علت سیاست های اروپا در جهان، آینده تاریکی در انتظار اروپایی‌ها است. با گذشت زمان ارزش های اروپایی فرو می پاشد و یکی بعد از دیگری از بین می رود و ارزش های کشورهای غربی بی معنی می شود.

رئیس جمهور ترکیه گفت: فلسطین مانند بوسنی در گذشته، تاوان مرگ وجدان انسانی را پرداخت می کند. آیا امروز شاهد تکرار تاریخ جنایت های گذشته بوسنی در میانمار نیستیم؟ قدرت های بزرگ در جهان توانایی حل بحران ها را دارند، اما زمانی که مسلمانان قربانی این بحران ها باشند،‌ ساکت می نشینند. تاریخ تکرار می شود. رنج هایی که سوریه شاهد آن بود بیست و پنج سال پیش در بوسنی رخ داد و امروز صدها هزار آواره مسلمان وارد بنگلادش شده اند.

رجب طیب اردوغان افزود: علی عزت بگویچ نماد ارزش های دین اسلامی و مسامحه بود و هرگز حقارت را نپذیرفت. در بوسنی کشتار دسته جمعی در حق مسلمانان رخ داد، اما آیا غرب هیچ نوع تحقیقی در این باره انجام داد؟ علی عزت بگوویچ در برابر غرب تسلیم نشد و مرگ را در برابر تسلیم شدن ترجیح داد. او یک شخصیت استثنایی سیاسی و یک قهرمان بود. همه ما این دنیا را ترک خواهیم کرد، اما بعد از مرگ انسان فقط دستاوردهای و عمل صالحش باقی می ماند.

انتهای پیام/

اردوغان قتل عام مسلمانان در میانمار را به کشتار بوسنی تشبیه کرد

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار