موکب اوقاف از هفتم آبان در کاظمین به زائران اربعین خدمات رسانی می کند

مسئول موکب سیدالشهداء (ع) اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی گفت: موکب سیدالشهدا (ع) از هفتم آبان در مسجد براثا در شهر کاظمین برای خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی برپا خواهد شد.

به گزارشحوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛به نقل از ستاد خبری اربعین سازمان اوقاف و امور خیریه حجت‌الاسلام ورمزیار؛ مسئول موکب سیدالشهداء (ع) اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی درباره چگونگی خدمت‌رسانی این موکب در شهر کاظمین اظهار کرد: موکب سیدالشهداء (ع) اوقاف استان مرکزی یکشنبه، هفتم آبان ماه در مسجد براثا واقع در شهر کاظمین مستقر می‌شود و تا یک روز بعد از اربعین پذیرای زائران است.
وی با بیان اینکه محل استقرار موکب سیدالشهدا (ع) در 7 کیلومتری حرم امام موسی کاظم (ع) است، گفت: سال گذشته هر روز بین 2 تا 3 هزار نفر زائر در موکب براثا اسکان داده شدند و وعده شام و صبحانه برای آنها تهیه شد البته برای زائرانی که قصد ماندن دارند ناهار نیز تهیه می‌شود.

 

مسئول موکب سیدالشهداء (ع) افزود: جهت رفاه حال زائران موکب سیدالشهداء (ع) واقع در مسجد براثا به سرویس بهداشتی، حمام، محل خواب و دیگر امکانات مجهز است و امسال آمادگی داریم هر شب حداقل ۳ هزار زائر را اسکان و پذیرایی کنیم.
حجت‌الاسلام ورمزیار با اشاره به اینکه اعتبارات برپایی موکب از محل موقوفات تعزیه‌داری امام حسین (ع)، زوار عتبات و آب بهایی که اجاره داده شده است، تأمین می‌شود، خاطرنشان کرد: در مجموع ۲۵ نفر از کارکنان اوقاف، خادمان امامزادگان و آشپزهای امامزاده محمدعابد (ع) اراک ما را همراهی می‌کنند؛ استفاده از دستگاه تصفیه آب جهت تهیه غذا، چای و آب آشامیدنی از دیگر امکانات موکب استان مرکزی است.

انتهای پیام/

پذیرایی واسکان حداقل ۳ هزار زائر برای هر شب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.