انتخابات شورای دانش‌آموزی در ۱۵۰۰ مدرسه استان بوشهر برگزار شد

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: انتخابات شورای دانش‌آموزی در ۱۵۰۰ مدرسه استان بوشهر برگزار شد.

انتخابات شورای دانش‌آموزی در ۱۵۰۰ مدرسه استان بوشهر برگزار شدبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  ، ناصر کرمی صبح چهارشنبه در حاشیه برگزاری انتخابات شورای دانش‌آموزی در بوشهر اظهار داشت: انتظار می‌رود که در این انتخابات دانش آموزان وظیفه شناس خوبی انتخاب شوند.

وی با اشاره به بیش از هزار و ۵۰۰ انتخابات در مدارس استان بوشهر، بیان کرد: در این انتخابات در استان بوشهر ۱۴۸ هزار دانش آموز شرکت می‌کنند و ٢٧ هزار و ۵۰۰ نفر کاندید شدند که ۱۱ هزارو ۵۰۰ نفر منتخب خواهند شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر بابیان اینکه باید شورای دانش‌آموزی در کنار مدیر مدرسه همکاری کنند، افزود: دو برنامه کوتاه مدت و بلند مدت باید طراحی شود؛ در برنامه کوتاه مدت به عنوان مشاوران و همراهان مدیر و به عنوان تصمیم گیرنده در امور اجرایی مدرسه و بهتر اجرا شدن فعالیت‌های مدارس فعالیت کنند.

وی خاطرنشان کرد: در برنامه‌های بلند مدت با توجه بار سنگین آینده بر جامعه بر دوش دانش آموزان خواهد بود و در آینده به عنوان نماینده مردم در مجلس و. فعالیت کنند.

کرمی با بیان اینکه سند تحول بنیادین را دانش‌آموزان برای آینده آماده کنند، ادامه داد: این مهم زمینه خودباوری و مسئولیت پذیری را بالا خواهد برد.

وی اضافه کرد: در تعدادی از مدارس استان انتخابات به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود و شاهد انتخابات‌های مناسب در مدارس هستیم.

انتخابات شورا‌های دانش آموزی در بردخون

معاون پرورشی و تربیت بدنی اداره آموزش و پرورش منطقه بردخون در آیین برگزاری انتخابات شورای دانش آموزی در هنرستان شهیده قایدی بردخون اظهار داشت: شورا‌های دانش آموزی بستر مناسبی برای پرورش مدیران آینده و دخالت عملی در سرنوشت خود است تا دانش آموزان برای ساختن فردای کشور آماده شوند.

حیدر مغدانی برگزاری انتخابات شورا‌های دانش آموزی را تمرین دموکراسی دانست و افزود: در کشوراسلامی ایران دانش آموزان با حضور در چنین جشن مشارکتی، خود را برای انتخاب‌های مهم و سرنوشت ساز مهیا می‌کنند که در دنیا کم نظیر است.

وی اضافه کرد: شورا‌های دانش آموزی در فعالیت‌های درون و برون مدرسه‌ای نقش ویژه‌ای دارند و به عنوان بازویی توانمند یاریگر مدیر و دست اندرکاران آموزشی و پرورشی در مدارس هستند که در چند سال اخیر شاهد حرکت‌ها و عملکرد بسیار اثرگذاری بوده اند.

کارشناس فرهنگی هنری اداره نیز گفت: انتخابات شورای دانش آموزی در ۲۱ مدرسه منطقه برگزار شده که دانش آموزان ۱۰۷ نفر عضواصلی و ۴۲ نفر عضوعلی البدل برای عضویت در شورا‌ها انتخاب کرده اند.

قاسم واعظ افزود:۱۲۳ نفر از فرهنگیان و دانش آموزان به عنوان اعضای نظارت بر انتخابات شورا‌های دانش آموزی انتخاب شده اند که بر کار برگزاری انتخابات در مدارس نظارت داشتند.

در این آیین که ناظر استانی، مسئولان بخش، فرهنگیان و تعدادی از اولیا نیز حضور داشتند بیستمین دوره انتخابات شورا‌های دانش آموزی با قرائت پیام وزیر آموزش و پرورش و با نظم خاصی آغاز شد.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.