اجرای ۳۵۰ کیلومتر کابل خودنگه دار در اردبیل

مدیر امور برق شهرستان اردبیل از اجرای ۳۵۰ کیلومتر کابل خودنگه دار در خطوط شبکه برق شهرستان اردبیل خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، محمدرضا سیاهکوهی، مدیر امور برق اردبیل در جلسه ستاد مدیریت و راهبری اقتصاد مقاومتی اردبیل با اشاره به اجرای ۳۵۰ کیلومتر کابل خودنگه دار در این شهرستان اضافه کرد: مناقصه جدیدی برای تداوم اجرای آن برگزار شده است.

وی افزود: در اجرای ۳۵۰ کیلومتر از ۱۵ پیمانکار و ۱۵ اکیپ تعمیر و تجهیز استفاده شده و تمامی روند تعویض به صورت خط گرم انجام شده است.

مدیر امور برق شهرستان اردبیل از تجهیز خطوط شبکه برق مناطق حاشیه شهر اردبیل به کابل خودنگه‌دار خبر داد و  تصریح کرد: در مناطقی که آلوده به انشعاب غیرمجاز بوده و یا احتمال سرقت برق از شبکه توزیع وجود دارد، کابل خودنگه دار اجرا می‌شود.

سیاهکوهی افزود: علاوه بر تأثیر مثبت کابل خودنگه دار در مبلمان شهری، با اجرای آن افت ولتاژ و مشکلات ضعف برق مناطق نیز رفع می‌شود.

وی افزود: علاوه بر این در راستای مدیریت مصرف و صرفه‌جویی در شبکه برنامه کاهش تلفات به ۱۱ درصد برای استان اردبیل در سال جاری در نظر گرفته شده است.

سیاهکوهی گفت: میزان تلفات در سال ۹۲، ۱۷ درصد بود و در سال گذشته به ۱۲.۸ درصد رسیده که امید می‌رود تا پایان سال جاری به رقم پیش‌بینی‌شده یعنی ۱۱ درصد کاهش یابد.

به گفته وی در حال حاضر میزان تولید برق استان ۹۰۰ مگاوات و ۲.۵ برابر میزان مصرف حتی در پیک بار مصرف است و به لحاظ تأمین برق کمبودی نداریم.

انتهای پیام/ح

تجهیز خطوط شبکه برق اردبیل به کابل خود نگه دار

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار