تسهیل تردد زائران حسینی؛

آمادگی نیروی انتظامی لرستان برای تأمین امنیت و تسهیل تردد زائران حسینی

رئیس پلیس پیشگیری لرستان گفت: نیروی انتظامی لرستان برای تأمین امنیت و تسهیل تردد زائران حسینی با تمام ظرفیت آمادگی دارد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ علی حاجی‌زاده رئیس پلیس پیشگیری لرستان اظهار داشت: نعمت امنیت و سلامت دو آرمان و آرزوی بزرگ برای جامعه وکشور است و هدف نخست هر حکومتی تأمین امنیت است.

وی افزود: کشور و به تبع  لرستان، یکی از استان‌های امن است و این امنیت جز با تلاش و کوشش همه دستگاه‌ها تحقق پیدا نمی‌کند.

رئیس پلیس پیشگیری لرستان با اشاره به آیات قرآن گفت: امنیت یکی از مسائلی است که ریشه در اعتقادات ما دارد و خداوند در سوره آل‌عمران آیه ۱۳۸ می‌فرماید شما‌ای مسلمانان در کار دین کوتاهی و سستی نکنید و برای مال دنیا اندوهگین نباشید شما بهترین و پیروزمند دنیا هستید اگر در ایمانتان استوار باشید.

وی افزود: هرساله جمعیت پیاده‌روی اربعین افزایش پیدا می‌کند و مدیریت و کنترل لایه به لایه این جمعیت به پلیس ناجا سپرده می‌شود و امسال نیز در این رابطه ایستگاه‌های مختلفی در همه استان‌ها از جمله لرستان به عنوان استان عقبه ایجاد شده است.

حاجی‌زاده با بیان این‌که خوزستان، ایلام و کرمانشاه سه استان هدف برای عبور زائران اربعین محسوب می‌شوند خاطرنشان کرد: نیروی انتظامی لرستان الزامات و نیازمندی‌های لازم برای برپایی ایستگاه‌ها را در جلسه‌های مختلف مطرح کرده است.

وی افزود: توقفگاه‌ها، مصلی و مساجد به صورت مجزا برای مرد و زن زائر و پذیرایی در سطح استان مهیا شده است.

رئیس پلیس پیشگیری لرستان گفت: با توجه به تجربیات سال‌های گذشته، شهرستان پلدختر به لحاظ حساسیت موضوع و همجواری با استان‌های خوزستان و ایلام و کرمانشاه نیاز به برگزاری جلسه در این راستا داشت که امروز با این جلسه وحدت بین شهرستان‌های مرزی مانند دره شهر و اندیمشک ایجاد تا خدمات بهتری به زائران ارائه شود.

وی افزود: علاوه ایستگاه‌های مختلف در سطح استان موکب‌هایی توسط سمن‌ها و تشکل‌های مردمی خودجوش برای پذیرایی از زائران برپا شده است.

حاجی‌زاده خاطرنشان کرد: زائران پیاده‌روی اربعین به خاطر این که استان لرستان به عنوان عقبه برای عبور آن‌ها است توقف چندانی در این استان ندارند سعی می‌کنند خود را سریع‌تر به مرز برسانند با این وجود تمهیدات لازم برای پذیرایی از زائران در لرستان اندیشیده شده است.

وی با بیان این که تلاش نیروی انتظامی به راین است که بتواند از هر زائر به مدت ۲۴ تا ۴۸ ساعت در استان پذیرایی کند.

رئیس پلیس پیشگیری لرستان گفت: تلاش می‌شود در شهرستان پلدختر با همکاری سایر ادارات توقفگاهی با ظرفیت پنج تا ۱۰ هزار نفر به‌صورت یک مجموعه کلی برای پذیرایی از زائران حسینی (ع) برپا شود.

وی با بیان این که ایستگاه‌های پذیرایی از زائران اربعین از هم اکنون در لرستان فعالیت خود را آغاز کرده‌اند افزود: امسال با توجه به شرایط منطقه پیاده‌روی اربعین از اهمیت بیشتری برخوردار است و باید در این راستا توجه بیشتری شود.

حاجی‌زاده خاطرنشان کرد: با ادارات راه و شهرسازی استان هماهنگ شده که هیچ زائری را بدون ویزا و گذرنامه و بیش از ظرفیت وسیله نقلیه سوار نکنند و در تمام مسیر مأمور انتظامی جهت نظارت حضور دارد.

وی با بیان این‌که سال گذشته تعداد زیاد از اتباع خارجی برگشت داده شدافزود: نیروی انتظامی برای نگهداری اتباع خارجی برگشت داده شده نیاز به اردوگاه و محلی برای نگهداری آن‌ها دارد که این مسئله یکی از مشکلات نیروی انتظامی در استان لرستان است.

رئیس پلیس پیشگیری لرستان گفت: یکی از الزامات نیروی انتظامی وجود یک دستگاه اتوبوس در کنار هر اردوگاه یا محل نگهداری است تا افرادی که ویزا یا گذرنامه ندارند پیاده شده و به‌وسیله اتوبوس به مبدأ و محل سکونت بازگشت داده شوند.

انتهای پیام /م

نیروی انتظامی لرستان برای تأمین امنیت و تسهیل تردد زائران حسینی آمادگی دارد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار